اجتماعیاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و واردات

قوانین مقطعی و بخشنامه ها معضل بزرگ کارآفرینان اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، نرگس خاتمی در این باره اظهار کرد: نوع فعالیت کارآفرینان معمولی توسعه کسب و کار و ایجاد شغل است اما در حوزه کارآفرینی اجتماعی شرایط به مراتب متفاوت وسیع تر است و مسائل مهم تری از جمله بر طرف کردن برخی مشکلات و دغدغه اجتماعی را شامل می شود که در نهایت به یک سود جمعی برای کل کشور منتج می شود.

وی در توضیح مشکلاتی که تاکنون به عنوان یک بانوی کارآفرین با آن ها رو به رو بوده، گفت: در هر حوزه ای مسئولان سعی کردند به ما کمک کنند اما مشکلات ما، مشکلات کلان هستند، به طور مثال مشکل برگشت ارز، صادرات را زمین گیر کرده است. به عنوان مثال محدودیت در نقل و انتقال پول که از جمله نتایج تحریم ها است، قعالان اقتصادی زا با مشکلات متعددی مواجه کرده است ما در سال های گذشته به دلیل این مشکلات با تعدیل نیرو و در نهایت از دست دادن بازارهای خارجی مواجه شدیم.

این بانوی کارآفرین اجتماعی ادامه داد: افزایش نرخ ارز نیز از جمله دیگر مشکلات مهمی است که تولیدکنندگان و کارآفرینان را تحت فشار قرار داده است زیرا هنگام دریافت تسهیلات نرخ دلار یک قیمت و هنگام پرداخت اقساط و تسویه آن، دلار با قیمتی بسیار بالاتر است؛ علاوه بر این تغییر نرخ ارز خرید مواد اولیه را نیز با مشکلات متعددی مواجه کرده که تمام کارآفرینان در این زمینه یا مشکلات متعددی مواجه هستند.

خاتمی ادامه داد: علاوه بر این درخصوص توسعه شرکت نیز موانع بسیاری وجود دارد. مدت زمان زیادی است طبق تبصره الف ماده ۱۸ قانون که وام های توسعه ای به واحد های تولیدی پرداخت میکند در نوبت گرفتن وام بودم اما متاسفانه با تصویب طرحی شناور این وام به استان دیگر تعلق گرفت. مسئولان باید بدانند هر طرح و یا بخشنامه ای که تصویب میشود می تواند سرنوشت یک واحد تولیدی را عوض کند و تعویض قوانین هم به یکی از مشکلات ما کارآفرینان تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا