اقتصادخراسان رضویکشاورزی و صنایع غذایی

قوانین مالیاتی مشوق خام فروشی است

ظریفیان- عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی معافیت مالیاتی داریم ولی در صنعت غذایی که به امنیت غذایی وصل است معافیت نداریم ،گفت: در حالی‌که طبق قوانین مالیاتی کشورهای توسعه یافته، صادرات محصول خام مالیات کمتری دارد در ایران نیز قوانین مالیاتی مشوق خام‌فروشی است. درحالی‌که سیاست‌های مالیاتی ما باید پیوسته و درازمدت و متصل به سیاست‌های تجاری کارآفرینی باشد.
علی شریعتی مقدم در نشست خبری همایش ملی «مالیات بر ارزش افزوده؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشکده علوم اداری فردوسی مشهد افزود: در استان‌ها برخی رفتارهای مالیاتی منطقی نیست و عزم ملی برای تقویت تولید و اشتغال وجود ندارد.
همچنین دکتر علیرضا نبی،عضومشاوران ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:برخورد سلیقه‌ای کشور را خسته کرده‌است چرا سازمان امور مالیاتی شفاف‌سازی نمی‌کند؟ زمانی ما نفت می‌فروختیم ولی دیگر رؤیای نفت بشکه‌ای ١۴٠ دلار تمام شده‌است. حالا مالیات حرف اول را می‌زند.نمی‌توانیم راهبرد دریافت مالیات را همان‌گونه نگه داریم و با تهدید و تحکم به مؤدیان بگوییم که باید مالیات پرداخت کنید.
نایب رئیس اتحادیه طلا،‌ جواهر و نقره مشهد نیز با اشاره به اینکه بعد از هفت سال از قانون مالیات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس قانع شده‌اند که این قانون برای طلا ایراد دارد، گفت: گرفتن مالیات از اصل طلا به ویژه درایران که دوباره به گردونه تولید برمی‌گردد، مالیات مکرری است که در پی آن مصرف‌کننده ضرر می‌کند. وفادار اضافه کرد: با وجود ٩ درصد ارزش افزوده ، معدن‌داری که طلا استخراج می‌کند نمی‌تواند با قیمت‌های جهانی طلای خود را بفروشد. همچنین با مدرک می‌گویم که بنکدار ما تا به امروز یک ریال از هیچ مغازه‌داری نگرفته ولی عملا مجبور است اظهارنامه‌ای را پر کند و مبلغی بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا