اهم اخبارتشکلهاجامعه و سلامتسلامت

قوانین سازمان غذا و دارو در بسیاری موارد موجب بیکاری کارگران می شود/ مسئولان حتی حاضر نشدند خیابان منتهی به کارگاه ما را آسفالت کنند

به گزارش پایگاه خبری تولیدو اقتصاد(تولیدآنلاین)، فرزانه اشعری، بانوی کارآفرین اجتماعی معتقد است گرچه واژه کارآفرینی اجتماعی، در ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته رواج یافته است، اما این نوع فعالیت، سابقه‌ای طولانی دارد و درباره اهمیت این حوزه گفت: ما در قالب کارآفرینی اجتماعی برای افرادی که شرایط خاص دارند ایجاد کرده ایم، به طور مثال زنانی که همسرانشان بیمار و یا معلول هستند و یا اشخاصی که به خاطر بدهی های مالی در زندان بودند و با وثیقه آزاد شدند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که دچار آسیب اجتماعی هستند، تمایلی به اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و … باشند، ندارند. همین امر موجب می شود تا اینگونه افراد جذب محیط هایی همچون موسسه ما شوند.

این بانوی کارآفرین اجتماعی با تاکید بر اینکه موسسه ما در جنوب کشور فعالیت دارد و در حوزه تولید محصولات فرآوری شده خرما فعالیت می‌کند، درباره مشکلات و موانع گفت: قوانین سازمان غذا و دارو بسیار دست و پا گیر است و خیلی از موارد موجب بیکاری کارگران کارگاه ما می‌شود، به طور مثال چون ما در کارگاه خود آزمایشگاه نداریم اجازه نمی دهند ما از جایی سفارش بگیریم و با برند دیگری محصول تولید کنیم و به ما می گویند اول باید کارگاهتان را به کارخانه تبدیل کنید سپس خط تولید خود را در اختیار دیگر برندها بگذارید.

وی ادامه داد: من ۶ نفر را بیمه کامل کرده ام و ۹ نفر به صورت روزمزد با ما همکاری می‌کنند که قوانین دست و پاگیر باعث می شود بسیاری از روزها این افراد بیکار بمانند. مشکلات دیگر نظیر گرانی مواد اولیه، شوک هایی مانند گرانی بنزین و قطعی اینترنت هم در بسیاری از موارد باعث می شود تولید و فروش محصولات ما کمتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا