تجارت

قطر بازار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران است

«جمشید نفر» اظهار داشت: سفر رییس جمهوری به قطر با هدف تسهیل مسیر اقتصادی انجام شده است تا با ایجاد تونلی روابط دو کشور از جمله در مسائل اقتصادی گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قطر کشور ثروتمندی است، تصریح کرد: این کشور از یک سطح بالای انرژی برخوردار است که دنیای امروز به آن نیاز دارد و همین شرایط برای ارتباط دو کشور می تواند فواید فوق العاده و بسیاری را به همراه داشته باشد.

نفر تاکید کرد: بیشترین فایده از گسترش روابط دو کشور برای ایران، فراهم کردن شرایط برای توسعه و بهبود زیرساخت ها به ویژه در زمینه تجاری است که می تواند تسهیل فعالیت ها را برای فعالان اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مسائل سیاسی موجود میان قطر با اتحادیه عرب، مسیر تجاری ایران می تواند مفید و راهگشا باشد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: اقتصاد بر پایه و مبنای دیپلماسی شکل می گیرد بر همین اساس نه تنها گسترش روابط با کشور قطر که توسعه روابط با تمام کشورهای جهان خوب خواهد بود و شرایط را برای فعالیت های اقتصادی تسهیل می کند.

وی درخصوص کالاهای تجاری با این کشور گفت: محصولات کشاورزی تولید ایران زبانزد همه جهان است زیرا طعم ارگانیکی آن جاذب مشتری در جهان خواهد بود و کشور قطر از این قاعده مستثنی نیست که صادرات تولیدات کشاورزی می تواند به سرعت با این کشور افزایش پیدا کند.

نفر همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی قطر در سال میلادی جاری اظهار داشت: تولیدکنندگان ایرانی باید بتوانند محصولات و ظرفیت های خود را به جهان معرفی کنند تا از این طریق سرمایه گذار جذب شود و شاهد تحول اقتصادی باشیم، برگزاری جام جهانی فوتبال در همسایگی ایران راهی است که با توجه به گسترش روابط می توانیم از آن بهترین استفاده و بار دیگر کالاهای خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا