اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتحمل و نقلخودروشرکتهاصنعت و معدن

قرارداد تولید ۲۵۰۰ اتوبوس با وزارت کشور بسته شده/نیازی به واردات اتوبوس‌های شهری نداریم

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، جواد توسلی مهر در آئین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: در حوزه صنعت چندین خودروساز تجاری داریم که به دلیل اینکه یک دهه اتوبوسی تحویل نداده بودند تولید متوقف شده بود ولی با حضور آقای وحیدی وزیر کشور تحول بزرگی اتفاق افتاد که امیدواریم ثمرات آن را مردم کشور مشاهده کنند.

وی افزود: در حوزه نوسازی ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس شهری باید نوسازی کنیم و در حوزه ون‌ها نیز همین تیراژ نیاز به نوسازی داریم. در حال حاضر قرارداد تولید ۲۵۰۰ اتوبوس برای تولید در ۱۸ ماه با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور بسته شده که امروز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده تحویل شده است.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل تاکید کرد: در حوزه تولید اتوبوس‌های شهری باید گام‌های موثری در جهت تامین نیاز داخلی برداشته شود که این ظرفیت در تولید کننده داخلی وجود دارد. در حوزه تولید ون در یک شیفت می‌توانیم ظرف مدت یک سال ۷۰۰۰ دستگاه تولید کنیم که این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز تعداد تولید برای ون‌ها افزایش پیدا کند. در حقیقت توان لازم برای پاسخگویی به نیاز داخلی فراهم شده است.

توسلی مهر تاکید کرد: می‌توانیم در سال ۵۸۵۰ اتوبوس و میدل باس تامین و تحویل دهیم که این یعنی نیازی نیست برای تامین داخلی نگاهی به بیرون و واردات اتوبوس داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا