اخباربرگزیدهانرژیاهم اخبارشرکتهاصنعت و معدنیزد

قدرت ایران، شما تولیدکنندگان هستید

به گزارش پایگاه خبر ی تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین”، از یزد پلیمر، سید رضا فاطمی امین در حاشیه آخرین مقصد سفر استانی به منظور افتتاح طرح توسعه خطوط تولید پیشرفته و تمام اتوماتیک لوله‌های سه لایه کامپوزیت و تولید کامپاند و گرانول پلیمری شرکت یزد پلیمر، از چالش‌های مواد اولیه در این صنعت صحبت کرد.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته به همراه وزارت نفت در حال پیگیری چالش مواد اولیه هستند گفت: چالش مواد اولیه در مسئله فولاد حل شده است. بنابراین از آذر و دی سال گذشته هیچ واحد تولیدی نمی‌تواند مدعی شود که ورق به اندازه کافی تولید نمی‌شود و همچنین سهمیه‌بندی هم برداشته شده است.

وی اضافه کرد: ما برای برطرف کردن چالش کمبود ورق، سازکاری به عنوان عرضه تلفیقی را در صنعت فولاد ایجاد کردیم. خوشبختانه بعد از پیگیری زیاد، هفته پیش برای یکی از محصولات، این عرضه تلفیقی اجرایی شد که امیدواریم با موفقیت همراه باشد.

افتتاح طرح توسعه واحد یزد پلیمر با حضور وزیر صمت شهریور 1401

مشکل مواد اولیه پلیمری در بورس

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشکل مواد اولیه پلیمری در بورس گفت: در این رابطه در چند ماه اخیر با وزارت نفت مذاکرات متعددی صورت پذیرفته است. با توجه به اینکه میزان تولید مواد پلیمری از مصرف آن کمتر است، تنها راهکار همانند اقدامی که در صنعت فولاد انجام پذیرفت، عرضه تلفیقی است. ‌
وی اضافه کرد: در هفته گذشته درنهایت اولین مورد را با چالش‌های زیاد اجرایی کردیم، امیدواریم به زودی در مورد سایر مواد پتروشیمی نیز اتفاق بیفتد. ما مشتاقیم که این مسئله تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلیمری با ایجاد جلسات و هماهنگی بین دیگر مجموعه‌های تولیدی حل شود.

قدرت ایران، شما تولیدکنندگان هستید

دکتر فاطمی امین ضمن بیان این مطلب که قدرت ایران شما تولیدکنندگان هستید، اظهار امیدواری کرد با حل شدن مشکل عرضه مواد اولیه این واحد تولیدی بتواند با حداکثر ظرفیت لوله و اتصالات باکیفیت تولید و عرضه کند.

وی اضافه کرد: هر چه ظرفیت‌های شما فعال شود، چه در تولید و چه در صادرات، ما به شما افتخار می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا کار شما پیش برود.

وزیر صمت در ادامه از خطوط تولید پیشرفته و تمام اتوماتیک لوله‌های سه لایه کامپوزیت، لوله‌های سه لایه یو پی وی سی سایلنت و تولید کامپاند پلی اتیلن و پی وی سی این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر برنامه‌ریزی شده بود، بازدید کرد.

افتتاح طرح توسعه واحد یزد پلیمر با حضور وزیر صمت شهریور 1401

تقاضای مواد اولیه پلیمری بسیار بیشتر از عرضه است

محمد حسین چشم براه؛ مدیرعامل گروه صنعتی یزد پلیمر نیز در حاشیه این مراسم مشکل اساسی پیشروی مجموعه خود را تامین مواد اولیه با قیمت مناسب از بورس عنوان کرد. همچنین بیان کرد درحال حاضر این گروه صنعتی به ۱۴ کشور دنیا از غرب آفریقا تا آسیای میانه و کشورهای منطقه صادرات زنده دارد.

وی با بیان اینکه به علت عرضه اندک مواد اولیه گاهی تا ۶۰% بالاتر از قیمت پایه معامله می‌شود و توان رقابت را در بازارهای خارجی از صادرکنندگان سلب می‌کند، افزود: در صورت تسهیل شرایط، مجموعه یزد پلیمر می‌تواند صادرات خود را به کشورهای آمریکای جنوبی نیز گسترش دهد.

یزدپلیمر، بزرگترین صادرکننده لوله و اتصالات در کشور

گروه صنعتی یزد پلیمر فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با ظرفیت تولید ۷۰۰ تن در سال شروع کرد. امروزه یزد پلیمر با تولید ۲۵۰۰۰ تن با تولید  870 قلم کالا یکی از متنوع‌ترین سبد محصولات پلیمری را در زمینه ساختمان دارا است. ‌از جمله محصولات یزد پلیمر می‌توان به لوله و اتصالات پلی‌ پروپیلن، لوله و اتصالات UPVC فاضلابی، اتصالات و لوله یو پی وی سی فشار قوی (استخری)، لوله‌های پنج لایه PEX-Al-PEX ، لوله‌های پلی اتیلن و لوله‌های سه لایه اشاره کرد.

همچنین با صادرات به ۱۴ کشور دنیا،  ضمن اینکه برای ۷ سال پیاپی به عنوان صادرکننده برتر استان یزد انتخاب شده است، در حال حاضر به عنوان بزرگترین صادرکننده لوله و اتصالات پلیمری کشور شناخته می‌شود.‌ با افتتاح این فاز توسعه ظرفیت تولید این واحد تولیدی به سالیانه بیش از ۲۷۰۰۰ تن رسید که موجبات اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم آورده است.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا