اقتصاد

قالی‌بافان‌ با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه، بازنشسته می‌شوند

“فرح‌ناز رافع” امروز (سه‌شنبه) با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران و صنعت بیمه در روز گذشته، افزود: پوشش بیمه تکمیلی درمانی قالی‌بافان از طریق شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان حامی قالی‌بافان ایرانی در روز گذشته تفاهم شد.

وی خاطرنشان‌کرد: قالی‌بافانی که پیش از این تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

رافع ادامه‌داد: همچنین موضوع بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی قالی‌بافان برای محافظت از اموال آنان و فرش‌های دستبافی که در منازل بافته می‌شود، بیمه حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و برف، بیمه سرقت و حتی نوسانات برقی که ممکن است منجر به آسیب رسانی به لوازم دیجیتالی قالی‌بافان شود، تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه، همچنین پرداخت اقساطی و ماهانه حق بیمه برای قالی‌بافان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آن، موضوع تضمین تولیدات صادرکنندگان فرش دستباف، کمک‌های معیشتی و پرداخت سرمایه در گردش به قالی‌بافان با حمایت و مشارکت بیمه ایران و بانک قرض‌الحسنه مهر در دستور کار است و به زودی جزئیات حمایت‌ها در قالب بسته‌ای اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روز گذشته (دوشنبه) در راستای توسعه فرهنگ بیمه در عرصه صنعت فرش دستباف و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار و حمایت از قالی‌بافان، فعالان و شاغلان در عرصه این هنر- صنعت، تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی بیمه ایران به امضا رسید.

مطابق آمارها تا پایان خرداد ماه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۵۲ نفر قالیباف در کشور فعالیت داشتند و تعداد شاغلان حرفه‌های وابسته به آن ۱۹۱ هزار و ۵۴۵ نفر است.

اکنون ۱۰۳ مجتمع قالی‌بافی، پنج هزار و ۲۱ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز، ۱۳۶ تعاونی روستایی، یک‌هزار و ۹۲۳ تعاونی ثبت شده شهری و ۴۰ هزار و ۹۳۳ واحد صنفی مرتبط با فرش دستباف در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا