اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخباربازاربانک ، بورس وبیمهتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

فعالیت ۱۸۰۰ تولید کننده در صنعت تجهیزات برق

ابراهیم خوش گفتار افزود: در تجهیزات صنعت برق هم در بخش انتقال و توزیع و هم در بخش تولید توربین خودکفا هستیم و توان تولید همه تجهیزات در داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروگاهی پنجمین کشور تولیدکننده توربین هستیم، گفت: توان تولید انواع توربین‌ها از جمله توربین‌های ۲۵ مگاوات، ۱۶۰ مگاوات و ۲۲۰ مگاوات در کشور وجود دارد و برای تولید توربین‌های ۳۰۰ مگاواتی نیز اخیراً شرکت مپنا با شرکت زیمنس به توافق رسیده است.

خوش گفتار با اشاره به بازار صادراتی تجهیزات نیروگاهی تولید ایران نیز گفت: بازار تجهیزات نیروگاهی ایران گسترده است و دبی، پاکستان و ۱۲ کشور آفریقایی از مهمترین مقصد‌های صادراتی محصولات ایران است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق به کیفیت محصولات ایرانی و رقابت پذیری تجهیزات برق ایران اشاره کرد و افزود: تجهیزات نیروگاهی ایران براساس استاندارد‌های بین المللی تولید می‌شود و به همین دلیل، به لحاظ کیفیت و استاندارد منعی برای صادرات این محصولات وجود ندارد.

وی گفت: تحریم، تنها محدودیتی است که در بحث صادرات با آن مواجه هستیم و اگر این محدودیت‌ها برطرف شود، در صادرات تجهیزات صنعت برق اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا