اقتصادتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدن

فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های داروسازی کشور

 در ششمین جلسه کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، گزارشی از نمایشگاه برگزار شده ایران‌فارما و فارمکس ۱۴۰۰ ارائه شد و اعضای کمیسیون نسبت به تجمیع این دو رویداد و برپایی یک همایش و نمایشگاه طی سال آتی تاکید کردند. همچنین در این جلسه، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران، در گزارشی وضعیت واکسیناسیون و تولید واکسن کووید-۱۹ در ایران و جهان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، محمد عبده‌زاده رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران‌فارما و فارمکس ۱۴۰۰ طی هفته سوم مهرماه امسال، گفت: در این رویداد، ۵۰۹ بنگاه اقتصادی مشارکت کردند که از میان آن، ۹۶ شرکت خارجی حضور داشتند. وی با بیان اینکه سفرای چندین کشور خارجی و برخی وزرا و مسولان دولتی در مراسم افتتاحیه این دو نمایشگاه حضور داشتند، یادآور شد که در رویداد امسال ۱۰ پانل آموزشی با همکاری دانشکده‌های داروسازی نیز برگزار شد.

عبده‌زاده سپس تاکید کرد که متولیان برگزاری ایران‌فارما و فارمکس به دنبال برگزاری این دو نمایشگاه به صورت تجمیعی و به سبک CPHI طی سال آینده هستند. وی یادآور شد که در این دو نمایشگاه، فعالان اقتصادی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی به بیان مهم‌ترین مسائل و چالش‌های این حوزه پرداختند و از جمله، بر یکسان‌سازی نرخ ارز تاکید کردند.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در ادامه، به روند تشدید استهلاک ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع داروسازی در ایران اشاره کرد و گفت: طبق بررسی وضعیت ۲۶ شرکت بورسی این صنعت طی هفت سال گذشته، از میزان خرید ماشین‌آلات و تجهیزات این صنایع به شدت کاسته شده و واحدهای تولیدی کمتر توان خرید و نوسازی تجهیزات خود را دارند و این روند منجر به آن شده تا روند استهلاک ماشین‌آلات نایع داروسازی کشور تشدید شود.

عبده‌زاده افزود: از این رو، درخواست جدی صنعت داروسازی کشور این است که دولت ارز ترجیحی برای خرید و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات این صنایع تخصیص دهد یا آنکه قیمت‌ها در این صنعت مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز، زهره افتخاری عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران طی گزارشی به تشریح وضعیت تولید واکسن کووید-۱۹ در ایران و جهان و روند واکسیناسیون پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا