خودرو

علیرغم خیز تولیدکنندگان خودروهای سنگین ؛ سواری‌سازان داخلی در جا می‌زنند…

طبق آمار، طی پنج ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب تولید کامیون، کامیونت و کشنده ۵۹.۸ درصد بیشترین افزایش تولید را در میان تولیدات خودرویی کشور ثبت کرده و پس از آن کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) و انواع سواری به ترتیب در جایگاه دوم و سوم افزایش تولید قرار دارند؛ هرچند که درصد افزایش تولید سواری‌ها در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به صفر است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه از انواع خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته تنها ۸۰۰ دستگاه بیشتر است و رشد ۰.۲ داشته است. در مجموع پنج ماه نخست سال گذشته ۳۴۸ هزار و ۹۰۰ سواری تولید شده بود.

پس از انواع سواری‌، تولید کمباین‌ در پنج ماهه امسال با افزایش ۷.۱ درصدی از ۲۲۴ دستگاه در پنج ماهه ۱۳۹۹ به ۲۴۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

براساس این گزارش اما بیشترین افزایش تولید خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متعلق به خودروهای سنگین باری است که ۵۹.۸ درصد افزایش یافته است. آمار تولید کامیون، کامیون و کشنده از ۱۹۸۷ دستگاه در مدت مذکور سال گذشته به ۳۱۷۵ دستگاه در پنج ماهه ۱۴۰۰ زسیده است.

در مقابل اما میزان تولید وانت‌ها و خودروهای مسافربری در پنج ماهه امسال کمتر از مدت مشابه سال گذشته شده است. از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۲۷ هزار و ۱۰۸ دستگاه وانت در کشور تولید شده است که نسبت به ۳۱ هزار و ۵۲۸ دستگاه وانت تولید شده در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

در نهایت نیز تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و ون نیز کاهش ۲.۸ درصد را در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۶۸۸ دستگاه به ۶۶۹ دستگاه رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا