اهم اخبارشرکتهاصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

عرضه تلفیقی، راهی برای کاهش انحصار در بازار ورق

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،امیرحسین کاوه  در رابطه با عرضه تلفیقی ورق در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه در عرضه ورق‌های فولادی کمبود وجود دارد و نیاز به واردات انواع ورق‌های فولادی هست، قرار است فولاد مبارکه و شرکت‌های سازنده ورق فولادی حجم متناسب با کمبود عرضه، واردات ورق فولادی داشته باشند و آن‌ها را به صورت تلفیقی با تولیدات خودشان در بورس عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه در طی سالیان گذشته، شاهد کمبود ۷۰ درصدی تقاضا در بورس کالا بودیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات بورس کالا این است که همیشه عرضه‌کنندگان کم بوده‌اند و هرچه بتوانیم کمک کنیم تا عرضه‌ها متنوع باشد و از حالت انحصاری خارج شوند، به بورس کالا کمک خواهد کرد تا کشف قیمت به صورت حقیقی صورت گیرد.

این فعال صنعت فولاد تأکید کرد: با توجه به اینکه در عرضه ورق فولادی کاهش شدیدی حس می‌شود، تشویق به واردات این محصول کار ارزنده‌ای است و افزایش تنوع و محصول در بورس کالا به مصرف‌کننده هم برای رقابت کمک می‌کند.

کاوه در پایان گفت: واردات ورق ممنوعیت و محدودیتی ندارد و تعرفه واردات آن هم به ۴ درصد کاهش پیدا کرد. فعلاً، فولاد مبارکه مجوز واردات را گرفته است، اما این شرایط نباید به گونه‌ای پیش برود که عرضه تلفیقی منجر به انحصار بیشتر نشود و این مهم در جهت کاهش انحصار بازار ورق صورت گیرد. این مسئله می‌تواند سود خوبی را هم برای واردکنندگان به همراه داشته باشند زیرا بازار کشور تشنه ورق فولادی است.

منبع: فولادبان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا