اقتصاد

طرح ملی قبض سبز از ابتدای مهر اجرا می‌شود

حسین صبوری با اشاره به اینکه قبوض کاغذی در حال جمع آوری است، گفت: از ابتدای مهر طرح ملی قبض سبز به منظور سیاست دولت الکترونیک و رفاه حال مشترکان اجرا می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح ملی قبض سبز از ابتدای مهر خبر داد و گفت: طرح ملی قبض سبز در راستای احرای سیاست دولت الکترونیک، رفاه حال مشترکان و صیانت از منابع ملی به وسیله وزیر نیرو رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری قبض فیزیکی موجود در حال اجراست، افزود: با مشارکت مردم مقرر است از ابتدای مهر قبوض کاغذی جمع آوری و صورت حساب از طریق پیامک ارسال می‌شود.

صبوری ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار  نفر از مشترکان، شماره همراه خود را برای دریافت قبض از طریق پیامک در سامانه ثبت کردند و از مابقی مردم تقاضا داریم تا ۱۵ شهریور شماره همراه خود را از طریق سامانه در اختیار ما قرار دهند تا برای دریافت قبض خود مشکلی نداشته باشند.

این مقام مسئول افزود: مشترکان می‌توانند شناسه قبض خود را با*۱ به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند، به سایت تهران بزرگ مراجعه کنند و اطلاعات درخواستی را ثبت کنند، با شماره ۱۵۲۱ و ۱۲۱ تماس بگیرند یا هنگام مراجعه ماموران برق، شماره تلفن را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا این طرح ملی و بزرگ اجرا شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تهران مسئولیت تأمین برق ۴ و نیم میلیون مشترک را بر عهده دارد افزود: ۱۰ درصد انرژی برق در شهر تهران مصرف می‌شود که برای آن که این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهیم حدود ۳۲ هزار کیلومتر فشار توسط شبکه، ۵۰۰ هزار چراغ روشنایی توسط ۶ هزار نفر از خدمتگران شرکت با تلاش شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۷۶ درصد مشترکان شهر تهران خانگی هستند که ۴۰ درصد انرژی برق را به خود اختصاص داده‌اند.

صبوری ادامه داد: برای اداره حجم شبکه در سال ۹۶ نقشه راهی را تدوین و ترسیم کردیم که بدین منظور حرکت سالیانه شرکت مبنی بر آن که در سال ۹۶ کجا هستیم و در سال ۱۴۰۰ باید به کجا برسیم مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه میانگین سالانه مصرف برق در فصل تابستان بر سنوات گذشته ۳ و نیم درصد رشد داشته است بیان کرد: امسال بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۰۰ هزار مشترک جدید به شهر تهران اضافه شده که حداقل مصرفی حدود ۲۰۰ مگاوات به یک سال گذشته اضافه می‌کند.

مدیریت ۳۵۰ مگاوات برق در تابستان امسال

این مقام مسئول ادامه داد: امسال علی‌رغم افزایش یک درجه‌ای دما خوشبختانه با برنامه مدیریت مصرف و همکاری دستگاه‌های دولتی مصرف برق از پیش‌بینی صورت گرفته که حدود ۵ هزار مگاوات بود، اما تنها رقمی حدود ۴ هزار و ۶۶۰ مگاوات در شهر تهران مصرف شده که این امر بیانگر مدیریت ۳۵۰ مگاوات برق است.

صبوری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ سازمان، بانک و شرکت‌های بزرگ به سبب افزایش مصرف برق آن‌ها به مدت یک الی ۲ ساعت در روز قطع شده است بیان کرد: اگرچه امسال تغییر ساعات اداری در شهر تهران را نداشتیم، اما استانداری بخشنامه‌ای به تمامی سازمان‌ها مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل، تأمین مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از مولد‌های خود تأمین و تنظیم درجه سیستم سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد را ابلاغ کرد که متأسفانه برخی سازمان‌ها به سبب رعایت نکردن این موضوع اخطار کتبی گرفتند و سپس برق آن‌ها به مدت یک الی ۲ ساعت در روز قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران درباره آخرین وضعیت قطعی برق در شهر تهران گفت: علی‌رغم افزایش دما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد، کاهش قطعی برق را داشتیم.

این مقام مسئول هوشمندسازی کنترل‌های مشترکان برق را یکی دیگر از اقدامات مدیریت مصرف برشمرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۲۰۰ هزار مشترک پر مصرف خانگی و تجاری به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند که هم اکنون در حال اجرای مقدمات هستیم.

وی ادامه داد: امسال برای تأمین برق متقاضیان جدید و پایداری شبکه سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان صورت خواهد گرفت.

صبوری با اشاره به اینکه کاهش تلفات یکی از پروژه‌های مهم صنعت برق به شمار می‌رود بر این اساس میزان تلفات تهران بزرگ در سال ۹۳، ۷.۳ درصد بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال گذشته به ۶.۴ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته مبنی بر استخراج بیت کویین از سوی برخی مشترکان گفت: ما فقط مأموریت نظارت بر مصرف مشترکان را مبنی بر انشعاب خریداری شده داریم چنانچه میزان مصرف از انشعاب خریداری شده تجاوز کند نسبت به قطع برق اقدام می‌شود همچنین در شهر تهران حدود ۹ مورد کشف و برق آن‌ها قطع شده است و همواره این افراد در حال سپری کردن مراحل قانونی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا