تجارت

صنعت نمایشگاهی راهکاری برای توسعه بازار است

«علیرضا پیمان‌پاک» امروز (شنبه) در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست کمی آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه داشتن با عددگذاری برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی در معرض نقد گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات الزاماتی از جمله فراهم کردن شرایط لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی دارد، خاطرنشان‌کرد: سازمان توسعه تجارت به سمتی حرکت می کندکه این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد و بتوانیم از توانایی، ظرفیت و نظرات بخش های دیگر استفاده کنیم تا سیاستگذاری بهترین و کامل ترین باشد.

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون می توانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست‌ها پشتیبانی می کند، تأکید کرد: کارگروهی باید به عنوان بازوی مشورتی سازمان تشکیل شود تا بسته ها سیاست گذاری را تهیه کنند و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به دنبال مانع زدایی بودیم، اظهار داشت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است که نقش نمایشگاه ها در این بخش باید پیگیری شود.

پیمان‌پاک با اشاره به برقرار نبودن سیستم نرم افزاری مناسب، گفت: باید همانند سیستم جهانی بستری نرم افزاری فراهم شود تا با ساز وکار درست افراد شایسته را شناسایی کنیم تا حمایت ها هدفمند شود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» تاکید کرد: بر همین اساس حرکت در حوزه صادرات در مرزهای دانش باید در دستور کار قرار بگیرد، به این معنی که از نشست‌های بی تو بی، رمزارزها و غیره استفاده شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل‌های جدیدی شده است، تاکید کرد: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید در صنعت و تجارت، باید با نوآوری و دیدگاه جدید به این بخش پرداخته شود که یکی از آنها فناوری است.

شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، مرکز اکوسیستم پویا در عرصه تجارت بین‌المللی در افق ۱۴۱۰

در این مراسم مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اظهار داشت: شرکت سهامی برای برنامه ریزی منسجم، نظارت و برگزاری هماهنگ رویدادهای صادراتی در سطح کشور و جهان و فراهم کردن زیرساخت نمایشگاهی در حوزه های استاندارد سازی، لجستیک، تدارکات و تسهیل گری ارتباطات کسب و کارها در سطوح تجاری بین المللی پایه گذاری شده است.

«هومن رازدار» افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در طول سال های فعالیت های خود به عنوان مرکز هماهنگ کننده عمل کرده و ماموریت جدید خود را ایجاد یک اکوسیستم از کسب وکارها برای شتابدهی روابط تجاری در سطح بین المللی قرار داده است.

رازدار با بیان اینکه در افق ۱۴۱۰ شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مرکزیت اکوسیستم پویا و زنده در عرصه تجارت بین‌المللی را بر عهده خواهد داشت، تصریح‌کرد: اکوسیستمی که در آن همه رویدادهای تجاری برای تعاملات اقتصادی ایران با طرف های خارجی برنامه ریزی می شود و اتصال اقتصاد ملی به جهانی با تطبیقی پذیری، ایجاد جریان پایدار و نتایج بلندمدت امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: ایران در صنعت نمایشگاهی در افق ۱۴۱۰ یک شتاب‌دهنده ملی و منطقه ای خواهد بود که خدمت اساسی با خلق ارزش و درآمدزایی از طریق ایجاد ارتباطات متنوع در شبکه کسب و کارها انجام خواهد شد و دستیابی به این مهم فقط از مسیر شکل دهی و تنظیم روابط با بهره گیری از ظرفیت این بخش انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا