اقتصادشرکتها

صحا و دانشگاه آزاد در زمینه حمایت از شرکت‌های فناور همکاری می‌کنند

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم نامه همکاری بین “دهقانی ‌فیروزآبادی” معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات مدیره شرکت مادرتحصصی صندوق حمایت صنایع پیشرفته امضا شد.

“شهیاد آبنار” عضو هیات مدیره صحا درباره مفاد این تفاهمنامه گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات بین صندوق و دانشگاه آزاد در بخش‌های مختلف تسهیل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد مجموعه‌ای نوپاست، شرایط برای تعامل و هم افزایی با صندوق حمایت ازصنایع پیشرفته مهیاست و با توجه به این که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پس از تشکیل و بلوغ، تمایل به خروج از دانشگاه و پیوستن به صنعت دارند، ما می‌توانیم این فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم.

آبنار ادامه‌داد: علاوه بر تسهیلات و ضمانت‌نامه، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، ارزیابی طرح‌ها و خدمات کارشناسی را نیز در دستور کار دارد که این مهم از طریق بدنه توانمند در حوزه کارشناسی انجام می‌شود.

این عضو هیات مدیره صحا با بیان این‌که بدنه کارشناسی ما نیازمند برخی افراد و شرکت های توانمند است، تصریح کرد: برای رفع این نیاز ما می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بهره بگیریم و در قالب این تفاهمنامه خدماتی به دانشگاه در حوزه ارزیابی و کارشناسی ارائه دهیم.

آبنار، با ابراز خرسندی از تشکیل صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد خاطرنشان‌کرد: می‌توان با تعریف و ایجاد خط کارگزاری برای صندوق در قالب قرارداد، شرکت‌های دانش‌بنیان را که عمده مشکل آن‌ها بحث نقدینگی است، تحت پوشش قرار داد.

“مهدی فرنیان” عضو هیات مدیره و مدیر اداری و مالی صحا نیز در این جلسه با اشاره به خدمات قابل ارائه این شرکت برای خدمت به مجموعه های فناور دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حوزه ارزیابی طرح ها می توان از ظرفیت نیروهای توانمند دانشگاه آزاد در بدنه کارشناسی طرح ها استفاده کرد و این آمادگی وجود دارد تا اساتید و نیروهای دانشگاه با صندوق وارد تعامل شوند.

دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان‌داشت: طی یک سال و نیم گذشته از راه اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این دانشگاه، بر این اعتقاد بوده و هستیم که دانشگاه‌ها باید وارد نسل سوم کارآفرینی شوند و با تعامل سازنده با مجموعه‌هایی مثل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته امیدواریم این مساله سرعت بیشتری به خود بگیرد.

پیشتر مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اعلام‌کرد: در ۹ ماهه امسال یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب داشتیم که به ۵۷ شرکت پرداخت شده یا در مراحل پرداخت است.

حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا