صنایع معدنیصنعت و معدنیزد

صادرات ٨.۵ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی/تحریمها را دور میزنیم

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه امسال ٨.۵ میلیارد دلار صادرات معدن و صنایع معدنی خواهیم داشت، گفت: در تامین نیاز داخلی کاستی نداریم.

به گزارش تولیدواقتصاد (تولیدآنلاین)جعفر سرقینی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پیش از این اعلام شده بود که معدن و صنایع معدنی یکی از بخش‌هایی است که کمترین اثر را از تحریم امریکا خواهند پذیرفت، گفت: علیرغم همه محدودیت‌های تحریمی، سال قبل توانستیم علاوه بر تأمین نیاز داخلی، ٨.۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری ٨٠ پهنه معدنی به شرکتهای بزرگ و صاحب صلاحیت خبر داد و افزود: در استان یزد نیز همین روال طی شده که البته ذخیره هر دو معدن بزرگ این استان، در حال اتمام است و اگر قرار باشد که بی تفاوت باشیم، کار به خوبی پیش نمی‌رود؛ پس کنسرسیوم تشکیل دادیم تا بتوانیم کار را به خوبی در این دو مجموعه بزرگ معدنی در یزد تضمین شود.

وی تصریح کرد: سال قبل نیاز داخلی را به خوبی تأمین کردیم و در حوزه صادرات فولاد نیز، ٨.۵ میلیون تن فولاد صادر کرده ایم که تلاش داریم امسال نیز این روند ادامه یابد. البته کماکان در تأمین نیاز داخلی نیز کمبود و کاستی نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا