اقتصادکار و تعاون

شرط ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

گره کور همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بالاخره با موافقت هیات دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تأدیه بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی باز شد.

طبق قانون برنامه ششم توسعه حقوق بازنشستگان باید طی سه سال همسان شود این در حالی است که تعداد مستمری بگیران اصلی سازمان تامین اجتماعی  ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر  و تعداد مستمری بگیران تبعی نیز ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر می باشد و در مجموع مستمری بگیران اصلی و تبعی این سازمان بیش از ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار نفر هستند پس به طور طبیعی همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان خواست میلیون ها نفر بود که با پیگیری های خوب وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی سرانجام پس از سالها انتظار و مطالبه از مسئولان و در زمانی که کشور و مردم درگیر تحریم های ظالمانه و مشکلات بیشتر اقتصادی هستند، ختم به خیر شد.


مذاکرات و رایزنی های مربوط به پرداخت بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی از نیمه دوم سال گذشته توسط وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی پیگیری شده و چند روزی است که نتیجه این مذاکرات اعلام شده و موجب مسرت بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی شده است. 

پیش از این دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته بود در هر سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه متناسب سازی خواهد شد،وی امروز در نشستی خبری گفته است :’مذاکرات ما با دولت مبنی بر تامین سه ساله منابع همسان سازی از محل مطالبات ما از دولت بود که این منابع پایدار هم باشد.حدود ۲۰۰ هزار میلیارد مطالبه دیگر از دولت داریم و اگر آنها محقق شود همسان سازی در سال‌های آتی می تواند ادامه داشته باشد’.
بنابراین پیداست که اگر منابع لازم در سالهای آتی به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده شود و به عبارت بهتر دولت بخش دیگری از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند امکان ادامه همسان سازی هست.

پس شایسته است بازنشستگان مثل گذشته از کانون های کارگری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی، مجمع پیشکسوتان جامعه کارگری و مسئولان این سازمان برای احقاق حق خود حمایت کنند تا بتوان تجربه خوب پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را  مثل گذشته تکرار کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا