بانک، بیمه و بورس

شاخص بورس سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۹۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال و در بیش از ۹۳۵ هزار و ۴۴۷ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۶۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال و در ۶۱۷ هزار و ۳۶۴ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۲۴۵ واحد افزایش به ۴۱۹ هزار و ۳۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۶۴۱ واحد رشد به ۲۶۰ ‌هزار و ۸۹۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۵۳۸ واحد و شاخص بازار دوم، یک هزار و ۹۴۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۲۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۵۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۲۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۰۵ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۰۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۸۵ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۸۲ واحد، صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۴۵ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۳۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۵۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۵۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۴۶ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک صادرات ایران (وبصادر)، بانک تجارت (وتجارت)، سایپا (خساپا) و پارس الکتریک (لپارس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۸ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۸ هزار و ۸۳ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه دی (ودی) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنایع مادیران (مادیرا) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا