اقتصاد

سیستم برخط احراز نشانی کسب‌وکارهای اینترنتی بهره‌برداری شد

به گزارش روز شنبه از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این سامانه در اجرای تکالیف موضوع ماده ۳۳ قانون تجارت الکترونیکی مبنی بر لزوم احراز نشانی فروشندگان کالا و ارائه ‌دهندگان خدمات در مبادلات اینترنتی اجرایی شده است.

احراز نشانی کسب ‌وکارهای اینترنتی فقط بر اساس اطلاعات پایگاه داده نشانی‌های کشور موجود در سامانه gnaf.post.ir، احراز نشانی کسب‌وکارهای اینترنتی به‌طور مستقیم از طریق شرکت ملی پست و اطمینان از تحقق آن، کاهش زمان ارسال مرسوله پستی حاوی شناسه احراز نشانی به کمتر از ۲۴ ساعت در اقصی نقاط کشور، حذف جابه‌جایی فیزیکی مرسوله‌های پستی از تهران به اقصی نقاط کشور، صرفه‌جویی در زمان و هزینه احراز نشانی برای کسب‌وکارهای اینترنتی به حداقل ممکن و امکان احراز منظم مکان کسب‌وکارهای اینترنتی و کاهش ریسک خرید و فروش اینترنتی، از جمله مزیت‌های این اتصال است.

در این خدمت، شناسه احراز مکان ۶ ‌رقمی منحصر به‌فرد تولیدشده توسط سامانه enamad به صورت سیستمی برای شرکت ملی پست ارسال و پس از آن به صورت برخط بر اساس کدپستی به واحد پستی مربوط در شهرستان مورد نظر ارسال می‌شود.

برپایه این گزارش، پس از آن مرسوله پستی در واحد پستی تولید و در کمتر از یک روز به متقاضی تحویل شود تا از طریق ثبت شناسه در سامانه enamad، نشانی کسب ‌وکار اینترنتی احراز شود.

طبق برنامه ‌ریزی انجام ‌شده، این فرآیند به صورت منظم طی دوره‌های سه ‌ماهه تکرار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا