اقتصاد و تجارتتجارت

سیستم ایکس ری بندر دیر بین ایران و قطر فردا راه اندازی می‌شود

«فرزاد پیلتن» در همایش آشنایی با بازار قطر اظهار داشت: بازار این کشور همواره برای ایران مقصد مهم صادراتی محسوب می شود که یکی از دلایل آن قرار گرفتن در همسایگی کشور است که تاکنون به دلیل نبود زیرساخت کافی، تنوع بازار و ویژگی های کالاهای ایرانی نتوانستیم بهره لازم را ببریم.
وی با بیان اینکه با سفرهای دولتمردان دو کشور و ملاقات های حین آن در ماه های گذشته فرصت مناسب بین المللی و سیاسی برای توسعه روابط اقتصادی فراهم شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه برگزاری رویداد جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر طی سال های گذشته در دستور کار بوده، فرصتی جدیدی برای حضور فراهم کرده و از سوی دیگر تمایل و علاقه مسئولان و بخش خصوصی دو کشور به توسعه روابط کمک کرده است.
پیلتن خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، راهکارهایی برای استفاده بهتر از این بازار پیش بینی شده است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های تجاری که شامل کمک به حمل کالا به صورت دریایی و هوایی در حال انجام است، اظهار داشت: کشتیرانی ایران آمادگی ارائه خدمات به تجار را دارد و ارتباطات لازم را برقرار کرده است، از سوی دیگر بندر دیر برای ارتباطات تجاری دو کشور تجهیز شد و فردا نیز سیستم ایکس ری بهره برداری می شود که موجب توسعه صادرات خواهد شد.
مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: تسهیل تردد فعالان اقتصادی و اقامت آنها و حمل و نقل هوایی کالا ایجاد شده است تا شرایط برای معرفی کالاها در این کشور فراهم باشد.
وی با تاکید براینکه در مجموع برنامه ریزی ها برای استفاده بهتر از موقعیت فراهم شده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های مختلف در دستور کار قرار دارد که شامل پنج رویداد برای معرفی محصولات ایرانی می شود و توصیه می کنم، فعالان اقتصادی در قطر حضور پیدا کنند که آشنایی کافی و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورده باشند./ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا