انرژی

سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای افزایش تولید برق کشور

به گزارش روز یکشنبه از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، «محسن امیری» با اشاره به فعالیت هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان در ارتقاء توان تولید برق، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان با دارا بودن هفت نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی در اهواز، خرمشهر، خرم آباد، چابهار، قم، گلستان و قائن، حدود ۴هزار و ۴۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که با توجه به مصرف کشور، این میزان تولید، ۶ درصد نیاز کشور را پاسخگو است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با تاکید بر اینکه بنیاد برای افزایش تولید برق در کشور و تامین نیاز مصرف خانگی، صنایع و همچنین بخش کشاورزی، برنامه‌ای جدی دارد، گفت: بنیاد در حال احداث پنج واحد بخار در نیروگاه‌های خرمشهر، چابهار و خرم آباد است که بدون مصرف سوخت بیشتر، ظرفیتی معادل ۸۷۰ مگاوات را به میزان تولید این نیروگاه‌ها اضافه می‌کند و علاوه بر آن، با احداث فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد، میزان تولید برق در این نیروگاه را نیز به میزان ۳۶۶ مگاوات افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: با تکمیل هفت واحد نیروگاهی در دست احداث، بیش از یک هزرا و ۲۳۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق در مجموعه هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان افزوده می‌شود و ظرفیت تولید برق این هلدینگ به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

امیری خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه‌های در دست احداث، مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که تا پایان سال جاری، ۳۶۰ مگاوات از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان، این بنیاد علاوه بر تلاش در جهت توسعه تولید برق برای جلوگیری از مشکلات برق مشترکان خانگی، برای تامین بخشی از نیاز صنایع نیز در نظر دارد تا با مشارکت صنایع بزرگ، در جهت حل مشکلات تولید کشور تلاش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا