اقتصاداهم اخبارصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

سرانه مصرف لبنیات در کشور ۵ کیلوگرم کاهش یافته است

دبیر یازدهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی گفت: سرانه مصرف لبنیات در کشور در سال های اخیر حدود ۷۵ کیلوگرم بود که اکنون با کاهش حدود ۵ کیلوگرم این میزان به حدود ۷۰ کیلوگرم رسیده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تولید آنلاین،  دکتر شهریار دبیریان دیروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه جشنواره علوم و صنایع غذایی در سالن همایش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، مصرف سرانه لبنیات کاهش یافته که دست اندرکاران باید اقدامات لازم را برای افزایش مصرف سرانه انجام دهند.
وی ادامه داد: موقعی که مصرف سرانه لبنیات حدود ۷۵ کیلوگرم بود ما از مصرف استاندارد جهانی عقب بودیم و حالا این فاصله بیشتر شده است.
دبیریان یکی از راهکار افزایش مصرف سرانه را اختصاص یارانه اعلام کرد و گفت: یارانه باید در اختیار مصرف کننده یا تولید کننده نهایی قرار گیرد تا سرانه مصرف افزایش پیدا کند.
وی، لبنیات را یک کالای ضروری اعلام کرد و گفت: کاهش سن پوکی استخوان یکی از عوارض کاهش مصرف لبنیات است.
دبیریان به مصرف بی رویه نوشابه در ایران اشاره کرد و گفت: مصرف نوشابه در ایران ۴ برابر مصرف استاندارد جهانی است که برای حفظ سلامتی باید کاهش پیدا کند.
وی به تعداد مقالات رسیده به این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد، ۱۸۱ مقاله پذیرفته شده است.
دبیریان ادامه داد که از مجموع مقالات پذیرفته شده ۹ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.
وی به برگزاری ۳ نشست تخصصی در این مراسم اشاره کرد و گفت: ‘نقش پژوهش های علمی و کاربردی در بهبود شاخص های کیفی محصولات’ ، ‘راهبردهای توسعه کمی و کیفی شیرخام و مواد اولیه’ و ‘تولید ناب ، محور توسعه بازار’، موضوع این ۳ نشست تخصصی را تشکیل می دهد.
دبیریان ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی با عنوان ‘نقش تغذیه دام بر روی تولید و ترکیبات شیر در گاوهای شیری و اهمیت آن در صنایع غذایی’ در قالب این جشنواره برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا