اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارراه و مسکنشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنلرستان

سامان کاشی بروجرد به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، یک منبع کارگری در استان لرستان گفت: پس از گذشت هفت سال از تعطیلی کامل کارخانه «سامان کاشی بروجرد» به دلیل مشکلات مالی، برخی مسئولان استانی وعده آغاز به کار این کارخانه را در ماه‌های آینده را داده‌اند.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۳۰۰ تا ۴۰۰کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: به کار گرفتن نیروهای بومی در این واحد تولیدی در حالی مورد تاکید است که اولویت جذب با کارگرانی‌ست که علارغم داشتن طلب مزدی از کارفرما در طول هفت سال گذشته هنوز نتوانسته‌اند برای خود شغلی پیدا کنند.

او گفت: بعد از آنکه کارفرمای این واحد تولید کاشی در سال ۹۳ به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی را متوقف کرد، حدود ۴۷۰کارگری که تا آن زمان در سامان کاشی به صورت رسمی و قراردادی کار می‌کردند با فسخ قرارداد کار، بیکار و مابقی با اجرای مقررات بازنشستگی تعدیل شدند.

به گفته وی؛ شماری از این کارگران بخشی از مطالبات خود را به صورت قسطی دریافت کردند و شماری دیگر هنوز دریافتی نداشته و از قرار معلوم در این ۷ سال به دلیل آنچه که نداشتن منابع مالی ازسوی کارفرما عنوان شده، پرداخت این طلب به تعویق افتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این واحد تولیدی با ۲۵ سال سابقه فعالیت یک واحد دارای نام در استان بود که در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که فشار طلبکاران آن را نیمه  فعال و در ادامه تعطیل کامل کرد و کارگران بیکار شدند.

این منبع کارگری گفت: با سفر هیات دولت به استان لرستان و بازدید وزیر صنعت از این کارخانه در زمستان سال گذشته، رئیس جمهور مصوب کرد با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان کارخانه سامان کاشی به چرخه تولید بازگردد.

این کارگر افزود: پرداخت حقوق معوق کارگران قدیمی این کارخانه جزو ضروریات پروژه احیای سامان کاشی است و کارفرمای کارخانه موظف است پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه، بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

طبق اظهارات وی؛ در ادامه روند حمایت دستگاه‌های اجرایی، بنا به قول و اظهار مسئولان استان لرستان و نماینده مردم شهر بروجرد در مجلس، این کارخانه به زودی راه‌اندازی خواهد شد. / ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا