اقتصادبازارکار و تعاون

سامانه کارا بسته شد

مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بسته شدن سامانه کارا از امروز شنبه بدلیل تکمیل ظرفیت و حجم بالای ثبت طرح های متقاضی مشاغل روستایی، عشایری و فراگیر خبر داد.
به گزارش تولید آنلاین، رامین اسدی روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: برخی از استانها از طرح های اشتغالزایی بهترین بهره گیری را کرده و طرح های متعددی را در سامانه به ثبت رساندند اما استان چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه نخست بیکاری نتوانست از این فرصت بخوبی استفاده کند.
وی ادامه داد: براساس قانون چنانچه طرح های متقاضی اشتغال فراگیر و عشایری و روستایی به ۱.۵ برابر حد مجاز به بانک های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می شود و استانهایی که در این مدت یکساله نتوانستند از آن استفاده کنند سهمیه خود را از دست می دهند.
اسدی با بیان اینکه همه استانها در برابر ضوابط قانونی و بخشنامه ها یکسان هستند، تصریح کرد: اینکه چرا برخی استانها در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات موفق عمل کرده و برخی ناموفق بوده اند باید بررسی و آسیب شناسی شود.
مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای با ظرفیت در حوزه کشاورزی و گردشگری است و زیرساخت های بهتری نسبت به برخی از استانها دارد اما اینکه چرا در جذب تسهیلات ضعیف عمل کرده باید عارضه یابی شود.
اسدی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگاه به مقوله اشتغالزایی در این استان افزود: با تغییر رویکردها می توان به گره گشایی از اشتغال این استان امیدوار شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، کوتاهی بخش های مختلف استان را عامل عملکرد ضعیف در جذب تسهیلات دانست و گفت: بخشی از این به مدیران دستگاه های اجرایی و بخش دیگر آن به عملکرد بانک های عامل باز می گردد.
ملک محمد قربانپور ادامه داد: درحالی که برای رهایی استان از رتبه نخست بیکاری باید همراهی و همکاری بیشتر شکل گیرد اما همچنان شاهد ناهماهنگی هایی هستیم.
وی با تاکید بر تسریع در بررسی طرح ها از سوی بانک های عامل خاطرنشان کرد: همه متولیان امر باید با ارائه برنامه عملیاتی و راهکار استان را از این وضعیت خارج کنند.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال ۲۲.۸ درصد اعلام شده که با ۴ درصد اختلاف با استان زلزله زده کرمانشاه، همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا