اقتصادانرژی

« سابیتی» با ۱۴٠ هزار تن نفت خام تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اقدامات به موقع توسط دریانوردان حاضر در نفتکش سابیتی و مدیریت حادثه، از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری به عمل آمده است و این نفتکش تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود.

به گزارش تولید آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه نشست تخصصی «بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار »در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سابیتی، بیان کرد: کشتی سابیتی با شرایط پایدار مسیر خود به سمت خلیج فارس ادامه می دهد و پیش بینی می شود که تا ٩ روز آینده به بندرعباس برسد.
راستاد اظهار داشت: به محض ورود سابیتی به بندرعباس تعمیرات مورد نیاز برای رفع خسارت وارد شده به کشتی آغاز خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کشتی نفتکش سابیتی اکنون به محدوده تنگه باب المندب رسیده و به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس بندر عباس می رسد.
راستاد میزان محموله نفتکش را ١۴٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و گفت: با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده و خسارتی به محموله نفتکش وارد نشده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی علت حادثه را اصابت شی خارجی اعلام کرد و گفت: مراجع ذی صلاح در حال بررسی دلیل ایجاد حفره در بدنه کشتی هستند.
* رقم غرامت نفتکش انگلیسی هنوز مشخص نشده است
راستاد هم چنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده کشتی انگلیسی که حدود یک ماه پیش توسط ایران رفع توقیف شد، گفت: پرونده حقوقی کشتی انگلیسی در دادگاه بندرعباس باز است اما هنوز رقم غرامتی که باید به ایران پرداخت کنند مشخص نشده است.
وی گفت: به زودی متخصصان و کارشناسان دریایی میزان غرامت را اعلام و نماینده کشتی در ایران موظف به پرداخت خسارت وارده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا