انرژیشرکتها

رکورد تولید «اکتان افزای بنزین» در صنعت پتروشیمی شکسته شد

همزمان با پایان تعمیرات اساسی پتروشیمی شیمی بافت به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول اکتان افزای MTBEرکورد تولید این محصول شیمیایی خرداد ماه امسال در صنعت پتروشیمی شکسته شد.

به گزارش تولیدآنلاین به نقل از انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی، همزمان با جهش تقاضا برای مصرف بنزین، رکورد تولید محصول اکتان افزای MTBEدر صنعت پتروشیمی شکسته شده تا امکان تولید بنزین با ظرفیت حداثکری در پالایشگاه های نفت فراهم شود.

بر این اساس پتروشیمی شیمی بافت به عنوان یکی از دو غول تولید MTBEصنعت پتروشیمی خرداد ماه امسال و پس از انجام تعمیرات اساسی واحدهای شماره یک و دو موفق به ثبت رکورد تولید با ۱۱۶ درصد ظرفیت تولید شد.

به عبارت دیگر در آخرین ماه فصل بهار نه تنها تولید از دست رفته در پتروشیمی شیمی بافت به صفر رسید که حتی ۱۶ درصد فراتر از ظرفیت نصب شده در این مجتمع پتروشیمی محصول تولید و عرضه شده است.

پتروشیمی شیمی بافت با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: عملکرد کلی پتروشیمی شیمی بافت در بخش تولید محصول ۱۳ درصد در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۹۶ افزایش یافته است.

بر این اساس تولید پتروشیمی شیمی بافت در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲۰هزار تن بوده که در مقایسه با تولید ۱۸ هزار تنی دوره مشابه پارسال، این شاخص ۱۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پتروشیمی شیمی بافت پس از پتروشیمی بندرامام با ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن، دومین تولیدکننده بزرگ MTBEدر صنعت پتروشیمی ایران بوده که برای سال ۹۷ برای تولید ۱۶۴ هزار تن محصول شامل MTBEو رافینیت دو برنامه ریزی کرده است.

خرداد ماه امسال در مجموع تولید با ۱۱۶ درصد ظرفیت نصب شده در این مجتمع پتروشیمی اتفاق افتاده و ۱۰۶  درصد برنامه های تولیدی هم محقق شده است.

در مجموع در طول سه ماهه نخست امسال پتروشیمی شیمی بافت حدود ۴۳ هزار تن محصول تولید کرده و نسبت تولید در این مجتمع پتروشیمی نسبت به ظرفیت نصب شده بیش از ۱۰۳ درصد بوده است.

افزایش تولید MTBEدر پتروشیمی شیمی بافت درحالی که از ابتدیا فصل تابستان شاهد افزایش قابل توجه تقاضا و مصرف برای بنزین بوده ایم خبر خوبی برای پالایشگاه های نفت با هدف تولید حداکثری تولید بنزین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا