انرژی

رونق تولید با مصرف پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در صنایع

هنگامی که برق در بخش های مولد کشورمانند بخش صنعت و تولید به مصرف می رسد به گفته متولیان صنعت برق این امر نشانگر آن است که برق در جای درست خود که می تواند اشتغال زا و توسعه به همراه داشته باشد مصرف شده است.

چنانکه چندی پیش “مصطفی رجبی مشهدی ” سخنگوی صنعت برق ایران گفت :امسال رشد مصرف ۲۲ درصدی را داشته‌ایم که عدد قابل توجهی است در حالی که هر ساله این میزان پنج تا هفت درصد بود.

وی، یکی از مهمترین دلایل این رشد مصرف را شروع خوب و پرقدرت صنایع در سال جاری دانست.

اکنون و براساس گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه میزان مصرف برق صنایع با وجود آنکه روز تعطیل بود به رقم ۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

روند مصرف اما به هنگام عصر در این بخش کمی کمتر شده به گونه ای که در ساعت ۲۱ و ۳ دقیقه به رقم پنج هزار و ۲۹۴ مگاوات کاهش یافت.

نگاهی به روند مصرف برق این بخش در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت ماه نشان می دهد همواره میزان مصرف بین پنج هزار و ۱۷۱ مگاوات تا پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات در نوسان بوده که بیانگر تداوم پرقدرت تولید در کشور است.

در عین حال میزان مصرف برق در سایر بخش ها مانند خانگی و تجاری که در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه تا حدود ۴۸ هزار مگاوات رسیده بود طی روز های بعد روند کاهشی با توجه به تلطیف شدن هوا در پیش گرفت به گونه ای که روز گذشته در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه به رقم ۴۲ هزار و ۸۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف گرچه نسبت به ابتدای اردیبهشت ماه مصرف کمی محسوب می شود اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۹ هزار و ۵۵۸ مگاوات برق مصرف شده بود رشد حدود سه هزار مگاواتی یافته است.

روند مصرف این بخش برعکس مصرف در بخش صنعت به هنگام عصرگاهی با افزایش همراه شده به گونه ای که درساعت ۲۱ و سه دقیقه به عدد ۴۳ هزار و ۷۲۳ مگاوات رسید.

روز گذشته چهار هزار و ۵۷۸ مگاوات برق کشور از محل انرژی های تجدید پذیر تامین شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا