اقتصادانرژی

روشنایی شبانه به بزرگراه های پایتخت بازگشت

به‌گزارش روز سه شنبه ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت:روند تغییر مصرف انرژی در حوزه تهران بزرگ، منجر به کاهش محدودیت‌های پیش آمده در تامین انرژی این کلان شهر شد.

“حسین صبوری” افزود: بر همین اساس از آغاز غروب روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه، همه معابر بزرگراهی و بوستان‌های پایتخت که پیش از این به دلیل محدودیت‌های بخش تولید، از مدار مصرف خارج شده و یا مشمول تعدیل روشنایی شده بودند، همچون گذشته روشن خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ضمن عذرخواهی از مشکلاتی که ممکن است در زمان اجرای طرح مزبور برای برخی از ساکنان پایتخت پیش آمده از مشترکان برق پایتخت درخواست کرد تا با تداوم همکاری خود در مدیریت مصرف انرژی به حفظ شرایط پایدار به دست آمده کمک کنند.

‌ مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران پیشتر گفت: طرح تعدیل روشنایی معابر تاکنون موفق به اصلاح روشنایی ۷۲۰ هزار چراغ در جاده های برون شهری و معابر شده است.

” محمد حسن متولی زاده” به تازگی در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدریریت مصرف انرژی در محل مرکز پایش صنعت برق افزود: هرپایه چراغ روشنایی معابر مصرفی معادل مصرف یک خانوار دارد که اصلاح و تعدیل آنها اثر مهمی در مدیریت مصرف برق دارد.

وی گفت: هزینه این روشنایی ها که ضروری هم نیستند معادل هزار لیتر سوخت نیروگاه ها است و این روشنایی معادل سه تن آلایندگی به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا