اقتصاد

رشد ۶۵ درصدی تولید شمش آلومینیوم در ۱۰ ماهه امسال

گزارش روزشنبه خبرنگار اقتصادی براساس آمار عملکرد واحد های تولیدی ایرالکو (اراک)، المهدی (بندرعباس)، آلومینای ایران (خراسان شمالی) و سالکو (فارس) گویای آن است که بیشترین رشد عملکرد ۱۰ ماهه امسال مربوط به آلومینای ایران با ۱۹۶ درصد و کمترین هم ایرالکو به میزان ۶ درصد ثبت شد.

همچنین بیشترین تولید شمش آلومینیوم در دوره ۱۰ ماهه ۹۹ مربوط به ایرالکو با رقم ۱۵۵ هزار و ۵۷۷ تن ثبت شد که ۴۲.۶ درصد کل را به خود اختصاص داد.

رشد ۵۸ درصدی تولید شمش در دی‌ماه

دی‌ماه امسال تولید شمش آلومینیوم در واحدهای یاد شده به رقم ۳۹ هزار و ۵۶۰ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه پارسال افزایش ۵۸ درصدی نشان می‌دهد.

بیشترین رشد مربوط به آلومینای ایران با ۱۰۷ درصد و کمترین میزان هم از آن ایرالکو با رقم پنج درصد به ثبت رسید.

تولید ۱۹۳.۹ هزار تن پودر آلومینا

تولید پودر آلومینا در تنها واحد تولیدی کشور در این بخش (شرکت آلومینای ایران) در ۱۰ ماهه امسال به ۱۹۳ هزار و ۹۶۲ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت معناداری ندارد.

تولید پودر آلومینا در واحد یاد شده دی‌ماه امسال به رقم ۱۶ هزار و ۷۲۳ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۸ کاهش ۱۶ درصدی دارد.

میزان تولید شمش آلومینیوم در ۹ ماهه امسال به رقم ۳۰۸ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۵۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت، میزان تولید شمش خالص آلومینیوم در دوره ۹ ماهه ابتدایی ۹۸ برابر با ۲۰۳.۸ هزار تن ثبت شده بود.

آمار عملکرد مجموعه های تولید شمش آلومینیوم در ایرالکو (اراک)، المهدی ۱ و ۲ (المهدی و هرمزال) بندرعباس، سالکو (لامرد – فارس) و آلومینای ایران(جاجرم – خراسان شمالی) در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه رشد ۵۵ درصدی را ثبت کرد.

آمارهای مورد بررسی گویای تولید ۱۷۵.۳ هزار تن پودر آلومینا در مجموعه آلومینای ایران (خراسان شمالی) است که در مقایسه با رقم ۱۷۲.۱ هزار تن عملکرد ۹ ماهه ۹۸ رشد ۱.۸ درصدی را ثبت کرد.

برپایه آمار رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان تولید شمش آلومینیوم را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب افزود بر ۳۱۰ و ۲۸۵.۸ هزار تن را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا