تجارت

رشد ۶۳.۷ درصدی صدور کارت بازرگانی در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۰

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در ۲ ماه نخست سال جاری با رشد ۶۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، از ۶۶۱ فقره به یک هزار و ۸۲ فقره افزایش یافت.

همچنین در این مدت، تعداد ۲۴ پروانه فنی و مهندسی رشد ۷۱.۴ درصدی، سه جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و ۳۴ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی رشد ۲۱.۴ درصدی صادر شد.

این در حالی است که تعداد پروانه‌های صنفی صادر شده در این بازه زمانی از فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۲۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ به ۶۵ هزار و ۷۲۰ فقره کاهش یافت.

یکی از اهداف دولت دوازدهم کاهش زمان صدور مجوزها بوده است که از طریق انتقال فعالیت‌ها به فضای اینترنت ممکن می‌شود. سامانه جامع تجارت به عنوان فضایی برای فعالیت های تجاری تدارک دیده شده است و همه روند لازم برای صادرات و واردات از این طریق انجام می‌شود.

رییس‌جمهوری نیز تاکید کرده است: دولت با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری ناشی از شفاف نبودن، انحصارگرایی، ناهماهنگی در امور صادرات و واردات را مرتفع کرده و این سامانه علاوه بر اینکه موجب شفافیت اطلاعات، تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت فعالان اقتصادی می‌شود، بلکه مانع از قاچاق کالا و فساد اقتصادی خواهد شد.

هم‌زمان با پیوستن نهادهای مربوطه به سامانه جامع تجارت، همه فعالیت های مرتبط با تجارت امکان‌پذیر می‌شود و همه افراد باید پاسخگوی عملکرد خود در تجارت باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا