صنعت و معدن

رشد ۴ درصدی تولید تایر تا پایان تیرماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، این میزان تولید مشتمل بر هشت میلیون و ۵۳ هزار و ۶۲۵ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال مشاهده می‌شود.

بیشترین میزان تولید در این مدت مربوط به تایرهای سواری با ۵۰ هزار و ۱۸۷ تن (۵۷.۲ درصد از کل تولید) و ۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۳۷ حلقه (۸۶.۵ درصد از کل تولید) بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تیراژ بدون تغییر مانده است.

در چهار ماه نخست امسال همچنین ۹ هزار و ۲۱۶ تن انواع تایر وانتی (رشد ۲۵ درصدی) و ۱۸ هزار و ۸۸۸ تن تایر باری و اتوبوسی (رشد ۱۲ درصدی) توسط شرکت‌های داخلی تولید شد.

همچنین در بخش تایرهای کشاورزی سبک شاهد افت ۲۶ درصدی تولید با یک‌هزار و ۲۹۵ تن بودیم، اما در بخش تایرهای کشاورزی سنگین با ۶‌هزار و ۵۰۱ تن تولید، ۶ درصد رشد اتفاق افتاد.

برپایه این گزارش، تایرسازان در مدت یاد شده یک‌هزار و ۶۳۸ تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی نیز تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۲ درصدی داشته است.

تولید سایر محصولات

برپایه آمارهای تولید کارخانجات، تا پایان تیر ماه امسال پنج‌هزار و ۸۹۴ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد ۲۷ درصدی)، سه‌هزار و ۳۱۷ تن تیوب (رشد ۹ درصدی) و ۲‌هزار و چهار تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره در کشور تولید شد.

در ماه‌های گذشته شرایط کرونایی با تاثیرگذاری منفی روی جابه‌جایی بار و افراد سبب شد تا کاهش مصرف انواع تایر را در کشور شاهد باشیم. این در حالی است که کارخانجات داخلی و کل این صنعت، برنامه‌های افزایش تولید خود را دنبال می‌کنند.

با این حال و برخی شرایط پیش‌بینی نشده از جمله گرمای هوا، قطعی برق و غیره، بعید است آن‌طور که پیشتر سخنگوی انجمن صنعت تایر پیش‌بینی‌کرده بود این صنعت بتواند در سال جاری همچون سال قبل به رکوردشکنی در تولید بپردازد.

کارشناسان از صادرات به عنوان یکی از راهکارهای رفع این مشکل و تداوم روند تولید یاد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا