اقتصادصادرات و واردات

رشد وزنی و ارزشی واردات ذرت در ۹ ماهه امسال

طی مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۴۷ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۰ دلار وارد کشور شده بود که در مقایسه، امسال به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۶ درصد رشد داشته است.

کاهش وزنی و ارزشی واردات نهاده های دامی در ۹ ماهه امسال

براساس آمارها در ۹ ماه امسال واردات جو، کنجاله سویا، دانه سویا به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در این مدت، ۱۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۲۱ تن ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲ دلار وارد شد که در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی کاهش پنج درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش هفت درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه پارسال، در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۳۶ تن ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۴۰ دلار وارد کشور شده بود.

همچنین میزان واردات جو از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۵۰۵ تن به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۴ دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۴۷ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۴۹ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۶۹ تن جو به ارزش ۶۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۳۱۰ دلار وارد کشور شده بود.

در ۹ ماهه امسال همچنین یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۰۸ تن کنجاله سویا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۸۰ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات کنجاله سویا یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۵۸۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۰ دلار بود.

تا پایان آذرماه یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۳ تن دانه سویا به ارزش ۷۷۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۱۵ دلار وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب افت ۱۳ درصدی و کاهش پنج درصدی داشته است..

در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۱۰ تن دانه سویا به ارزش ۸۰۹ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا