اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

راه‌اندازی هاب بین‌المللی کشاورزی و غذا در ایران پایان سال جاری

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محمد خزاعی در نشست جمعی از فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی کرمان با بیان اینکه نگاه اتاق کرمان به برخی مسائل در سطح بین المللی است، اظهار کرد: با عضویت اتاق کرمان در ICC تاکنون سه دوره آموزشی برای این مجموعه برگزار شده و زمینه همکاری با اتاق کرمان بسیار خوب است.

خزاعی گفت: ICC بزرگترین تشکل بین المللی صرفا بخش خصوصی است که ۱۰۰ سال عمر دارد و در حال حاضر ۴۵ میلیون نهاد حقوقی شامل هتل ها، بانک ها، شرکت های کشتیرانی، بیمه ها، مجموعه های کشاورزی و … عضو آن هستند.

وی با بیان اینکه تمامی مقررات مربوط به تجارت، بانکداری، پولشویی، مالیات و گمرک در ICC به تصویب می رسد و سپس ابلاغ و اجرا می شود، افزود: تولیدات صادرات محور باید علاوه بر ارز آوری برای کشور، زمینه ورود و تاثیری گذاری ایران را در بازارهای جهانی فراهم کنند و اگر تاثیرگذاری اقتصادی صورت گیرد در پی آن تاثیرگذاری سیاسی نیز اتفاق خواهد افتاد.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی با اشاره به اینکه یک هفتم مردم دنیا با مشکل تامین موادغذایی روبرو هستند، ادامه داد: ICC تصمیم گرفت که چندین مرکز بین المللی کشاورزی و غذا را در دنیا راه اندازی کند که پس از ارائه پروپوزال های ارسال شده تاکنون با سه کشور ایران، ایتالیا و آرژانتین موافقت شد.

خزعلی بیان کرد: برنامه ریزی شده تا هاب بین المللی کشاورزی و غذا در ایران پایان سال جاری راه اندازی شود تا با حفظ منافع ملی زمینه ای برای ایجاد مراودات با هدف افزایش صادرات و دستیابی به فناوری های مختلف حوزه کشاورزی از ابتدا تا پایان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یک مسئله مهم باید مدیریت سرزمین انجام داد و از فناوری و کشاورزی هوشمند استفاده کرد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه اتاق کرمان به ویژه کمیسیون کشاورزی و فعالان این حوزه آمادگی خود را برای همکاری با کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل(ICC) در زمینه راه اندازی هاب بین المللی کشاورزی و غذا اعلام می کند گفت: با عضویت در این مرکز به شبکه گسترده ای از اقتصاد دنیا متصل خواهیم شد و بستری برای توسعه ارتباطات اقتصادی بین المللی و اعتباربخشی به شرکت ها فراهم می شود.

وی ادامه داد: کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استان مناسب است اما باید شرایط حضور در بازارهای بین المللی را داشته باشند که همکاری با هاب بین المللی کشاورزی و غذا علاوه بر حضور یافتن در صحنه رقابت بین المللی می تواند با دریافت اطلاعات و تجربیات بیشتر، به افزایش تولیدات صادرات محور منجر شود.

منبع :پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا