اقتصاد بین المللاقتصاد و تجارت

رالی خونین بیت‌کوین

به نقل از کوین، فعالیت زنجیره‌ای بیت‌کوین در هفته گذشته موارد زیادی به جای گذاشته که نمونه‌ای از آن درآمدهای ماینر است. درآمد روزانه ماینرهای بیت‌کوین به دنبال کاهش ارزش بیت‌کوین به ۱۷هزار و ۶۰۰ دلار، به کمترین میزان سالانه ۱۸ میلیون دلاری رسید و با بهبودی، درآمد روزانه ماینرها به بالای ۲۰ میلیون دلار رسید اما بار دیگر، درآمد ماینرها کاهش یافته است.

در هفته گذشته، درآمد روزانه ماینرها حدود ۰.۱۰ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۷ میلیون دلار رسید که کمترین کاهش در همان دوره زمانی بوده است. درآمد روزانه حاصل از کارمزدها با کاهش ۰.۲۷ درصدی به ۱.۱۰ درصد رسیده است و در مقابل، معاملات روزانه با کاهش ۳.۷۸ درصدی در بازه زمانی مشابه قرار دارد.

بیشترین کاهش در هفته گذشته مربوط به کارمزدهای روزانه بوده است. کاهش ۲۱.۲۷ درصدی باعث کاهش آن از ۲۶۵هزار و ۵۹۵ دلار به ۲۰۹هزار و ۹۳ دلار شد. در مورد حجم معاملات روزانه، این متریک زنجیره‌ای با کاهش ۱۶.۷۰ درصدی، از ۳.۳۵۶ میلیارد دلار به ۲.۷۹۶ میلیارد دلار نزول کرد که نشان می‌دهد پول کمتری در بلاک‌چین بیت‌کوین جابجا می‌شود.

نرخ هش بیت‌کوین یکی از تنها مواردی بود که در این دوره زمانی سبز شد. در زمانی که بیشترین کاهش‌ها ثبت شده بودند، تولید بلوک در ساعت به‌طور قابل توجهی افزایش یافت و افزایش ۷.۳۱ درصد، میانگین ۶.۱۸ بلوک را به ۶.۶۴ بلوک رساند. این تنها رنگ سبز در دریای سرخ است. افزایش نرخ کشف بلاک بیت‌کوین به احتمال زیاد دلیل کاهش کارمزد تراکنش‌ها بوده که منجر به پایین‌ترین میانگین کارمزد تراکنش روزانه از آوریل ۲۰۲۰ شده است.

به‌طور طبیعی، نرخ هش در حال افزایش بود. این آخرین افزایش در خندق خون آخرین هفته آگوست شاهد افزایش آن به سمت اوج‌های ژوئن بود. با این حال، کمی کمتر از بالاترین رکورد خود متوقف شد اما همچنان مسیر صعودی دلگرم کننده خود را حفظ می‌کند.

با این حال، میانگین تراکنش‌های هر بلوک و میانگین ارزش تراکنش کاهش یافته است. میانگین تراکنش‌های هر بلوک با ۳.۷۸ درصد کاهش به ۱۵۳۷ رسید و میانگین ارزش تراکنش ۱۳.۴۳ درصد از ۱۳هزار و ۱۹۵ دلار در هفته قبل به ۱۱هزار و ۴۲۲ دلار در هفته گذشته کاهش یافت.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۸۱.۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۲۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۶ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸.۲۸ میلیارد دلار است که ۸.۳۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۳ میلیارد دلار است که ۷.۸۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵۹ میلیارد دلار است که ۹۰.۲۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۲۹ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۰ هزار و ۱۰۵.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۵۶.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۷.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۵ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۸دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۶ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۲۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۱۵ درصد کاهش

۸- سولانا

قیمت: ۳۱.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۸ درصد کاهش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۲ درصد کاهش

۱۰- پولکا دوت

قیمت:۷.۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۱ درصد کاهش

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا