اهم اخبارحمل و نقلراه و مسکن

دوره بیغوله ساختن در بیابان‌ها به سر رسیده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوره بیغوله‌ ساختن در بیابان‌ها و به وجود آوردن فضاهای زشت و پلشت به اتمام رسیده است گفت: امروز با شروع نوسازی بافت فرسوده محله سیروس، شاهد آغاز رویکرد ارتقای کیفیت زندگی مردم در ساخت و سازها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم شروع عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن در بافت فرسوده با مجموعه مسکونی یکصد واحدی در محله سیروس با بیان اینکه معتقدم این اقدام یک تغییر رویکرد در شهرسازی است، گفت: برای من مهم است که این تغییر رویکرد را بتوانیم به کل ایران تعمیم دهیم.

آخوندی با بیان اینکه بارها درباره کالایی شدن مردم ایران، سوداگری شهری و شهرفروشی صحبت کردم گفت: اقدامات سال‌های گذشته در بحث شهرسازی باعث شده تا امروز تهران تبدیل به ساختمان‌های بدقواره شود. صرف اینکه کسی پول بدهد و تراکمی را خریداری کند.

وی افزود: شاید محله سیروس که امروز عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده در آن شروع می‌شود از قدیمی‌ترین محله‌های تهران باشد که فرهنگ و تاریخ کشور در این محله می‌توان دید.

حال اینکه سوال من این است آیا با این تراکم‌فروشی‌ها می‌توان کیفیت زندگی در شهر را افزایش داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکید من بر افزایش کیفیت زندگی است گفت: این نوعسازی‌های بافت فرسوده باید در تمام محله‌های فرسوده ایران به اجرا برسد تا شاهد افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم باید از محلی که در آن زندگی می‌کنند لذت ببرند و حس تعلق به آن داشته باشند.

آخوندی گفت: این پروژه از این جهت برای من مهم است که آغاز تغییر نگرش در شهر و طراحی شهری محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز وقت آن رسیده است دولت، شهرداری‌، مردم شهر خط بطلانی به اقدامات گذشته در شهرسازی بکشند و دوران بیغوله ساختن و هدر دادن هزاران میلیارد تومان پول مردم در ساخت و ساز در بیابان‌ها به اتمام رسیده است و باید از ایجاد فضاهای زشت و پلشت در بیابان‌ها بگذریم و به هویت ملی خود بازگردیم.

آخوندی با بیان اینکه شهر باید جایی برای نفس کشیدن و گفت‌وگو باشد، گفت: نسبت به اجرای این اقدامات خوشبین هستم چراکه این پروژه‌ها قرار است با مشارکت مردمی ساخته شود.

آخوندی ادامه داد: امروز دوران اینکه مسئولین بیایند و آمار کمی ساخت صدهزار واحد مسکونی در شهر را بدهند تمام شده و امروز ما از افزایش کیفیت زندگی مردم صحبت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما می‌گوییم قیم مردم نیستیم و مردم باید درباره نحوه زندگی خود تصمیم بگیرند، گفت: قرار نیست این پروژه‌ها، تک‌پروژه باشند و به زودی شاهد اجرای این پروژه‌ها در سایر بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم برای محله سیروس از عنوان فرسوده استفاده کنم چرا که سیاست‌های دولت‌های گذشته باعث فرسایش این منطقه شده است و این منطقه جزو مناطق تاریخی تهران محسوب می‌شود.

آخوندی همچنین با اشاره به سودآوری نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: به طور قطع ارتقای کیفیت محلات منبع سودآوری خواهند بود نه اینکه با مجوز تراکم چهار درصدی وضعیت شهر را به این ناهنجاری‌ها برسانیم تا سودی را کسب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنده با ساخت و ساز در بیابان‌ها و هدر رفت هزاران میلیارد تومان از منابع مردم برای این دسته از پروژه‌ها مخالف بوده و هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا