کشاورزی و صنایع غذایی

دلالان به بازار گندم آمدند

به گزارش تولید آنلاین به نقل از ایسنا، نازخند صبحی با بیان اینکه امسال آمار قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی تاکنون حدود ۸۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به گندم کاران پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پرداخت دیرهنگام بهای گندم به کشاورزان موجب کاهش نقدینگی و فقر کشاورزان می‌شود و در نتیجه نمی‌توانند نهاده‌های لازم را برای کشت پاییزه تهیه کنند.
این مسئول ادامه داد: پرداخت نشدن به موقع پول کشاورزان موجب می‌شود که دلالان حضور فعال‌تری در بازار داشته باشند و نرخ تضمینی گندم را که ۱۳۲۰ تومان است، از گندم‌کار به جهت نیاز کشاورز به پول به ۱۱۸۰ تومان بخرند.
صبحی یادآور شد: تداوم این روند باعث می‌شود تا دلالان عزیزتر از کشاورز تولیدکننده و مردم شود و بدون زحمت، دسترنج کشاورز را به جیب می‌زنند و این پرداخت نکردن به موقع بهای گندم، فرصت‌های ویژه‌ای را برای دلالان و در بسیاری از موارد که همین دلالان، صادرکننده و واردکننده هستند، فراهم می‌کند.
عضور شورای مرکزی خانه کشاورز ایران خاطرنشان کرد: به‌ جا است مسئولان جهادکشاورزی توجه ویژه‌ و بیشتری به کشاورزان و درآمد آن‌ها داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا