انرژی

داخلی‌سازی کک سوزنی با همکاری پژوهشگاه نفت و پالایشگاه شازند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ، «جعفر توفیقی» در مراسم امضای قرارداد دانش فنی و مهندسی تولید کک سوزنی بین پالایشگاه شارند و پژوهشگاه صنعت نفت با ابراز امیدواری از اینکه پروژه یاد شده منجر به توسعه پایدار و اعتماد فراگیر شود، اظهار داشت: ساخت کک در شرایط تحریم برای کشور مغتنم است و امید می‌رود که علاوه بر پروژه امروز انعقاد اجرای پروژه‌های بزرگ‌تری را نیز شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که علاوه بر ابعاد ارزشمند اقتصادی، ارزش پروژه امروز بیش از هر چیز منجر به اعتماد به نفس و غرور ملی شده است، افزود: این پروژه از نظر دانش فنی باعث تقویت زیرساخت و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه و همچنین منجر به ارائه خدمات باکیفیت و سرعت بالاتر در اجرا می‌شود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت، ابعاد اقتصادی همراه با ابعاد علمی، فرهنگی و مدیریتی پروژه را فرصتی طلایی دانست و ادامه‌داد: این پروژه ریسک پذیرای بالایی دارد اما تلاش می‌شود پاسخ اعتماد داده شده و برند پژوهشگاه را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه کک سازی برای صنعت فولاد بسیار کلیدی است، خاطرنشان‌کرد: صنعت فولاد کشور در زمان آرامش تحریم شد که می‌توانست این صنعت بزرگ کشور را با اختلال مواجه کند، اکنون ساخت داخل این محصول با کمک پالایشگاه شازند آرام شروعی برای عبور هر چه زودتر از شرایط تحریم خواهد بود.

توفیقی با این توضیح که پروژه مذکور با ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری برای تولید سالیانه ۹۰ هزار تن محصول به اجرا خواهد رسید، گفت: این پروژه در واقع یک پروژه دوجانبه است که هم پالایشگاه و هم فولاد از آن بهره خواهند برد و برای آینده پژوهشگاه دستاورد ارزشمندی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا