لوازم خانگی

خط تولید کارخانه ارج رسما پس از یک دهه افتتاح شد

به گزارش روز چهارشنبه ، در مراسمی که به همین مناسبت در محل این کارخانه واقع در کیلومتر هفت جاده مخصوص کرج با حضور “علی آقامحمدی” عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و “عزت‌الله اکبری تالارپشتی” رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خطوط تولید کولر آبی و گازی گروه صنعتی ارج در فاز نخست افتتاح شد.
با راه‌اندازی این خط تولید برای ۷۰ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال شد و در انتهای سال دوم این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
تولید در کارخانه ارج ابتدا در صورت وجود شرایط مناسب همکاری بین‌المللی به صورت تحت لیسانس و سپس با عمق تولید ۶۰ درصد قطعات در کشور، انجام خواهد شد.
کارخانه لوازم خانگی ارج بیش از ۸۵ سال در تولید لوازم‌خانگی سابقه دارد. بنا به عللی این شرکت در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌ها قرار گرفته و ماشین‌آلات و امکانات خطوط تولید آن نیز توسط برخی طلبکاران از محل کارخانه خارج شده بود.

این کارخانه در کیلومتر هفت جاده مخصوص کرج واقع شده است و اکنون سالن‌های تولید شرکت ارج در حال بازسازی و احیا و خطوط تولید نیز در حال نصب هستند.
خطوط تولید کولرگازی، ماشین‌لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی در حال نصب است و براساس برنامه احیای ارائه ‌شده، سایر خطوط تولید نیز به‌تدریج بازسازی و راه‌اندازی خواهد شد.
هم‌زمان شبکه‌های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش نیز با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک گرفتن از متخصصان در حال طراحی است.

برای تأمین مواد اولیه داخلی نیز از مجاری تعیین‌شده اقدام می‌شود و برای مواد اولیه وارداتی نیز در چارچوب مقررات، ثبت سفارش و واردات انجام خواهد شد.

عرضه ۹ محصول به بازار تا سال ۱۴۰۳

در این مراسم، “طاهرنژاد” رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ارج اظهار داشت: سال ۹۵ این شرکت تعطیل و در اختیار یکی از بانک‌ها قرار گرفت.
وی بیان‌داشت: وقتی بخش خصوصی در مزایده این شرکت برنده شد، زمان مراجعه برای تحویل با ویرانه‌ای مواجه شد که بخش زیادی از ماشین آلات و تجهیزات شرکت غارت شده بود.
طاهرنژاد خاطرنشان کرد: امسال با حکم دیوان عدالت اداری دست غارتگران کوتاه شد و در ادامه بخش خصوصی و “شستا” برنامه‌ریزی به منظور احیای ارج انجام دادند.
وی یادآور شد: بخش خصوصی پس از تادیه همه دیون بانکی، بیمه‌ای، شهرداری و مطالبات کارگران، در دو مرحله به افزایش سرمایه این شرکت از ۱۲ میلیارد به ۱۲۰ میلیارد و سپس ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت و در نتیجه شرکت از ذیل ماده ۱۴۱ خارج شد.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ارج خاطرنشان کرد: اکنون برنامه‌ای برای احیای مجموعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مطرح است و در صورت تصویب طی سه سال ۹ محصول در این گروه صنعتی ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر دو خط مونتاژ که امروز افتتاح می‌شود، خط سوم تا آخر اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید که پنج محصول یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی و کولر آبی تولید خواهد کرد.
وی گفت: در ادامه سی‌کی‌دی‌کاری در سال ۱۴۰۲ با عمق ساخت داخل ۵۰ درصدی اجرایی خواهد شد و خطوط تولید تکمیل می‌شوند و در انتهای سال ۱۴۰۳ تولید کامل با ۹ محصول در این مجموعه شکل خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا