صنعت و معدن

حمایت مجلس از اقدامات وزارت صمت

«علی حدادی» امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی که در سال‌های گذشته داشتیم بخش تولید، صنعت و معدن و تجارت بوده است، افزود: شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب، «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اعلام شد، براساس یک نقشه راهی است که یکی از الزامات آن آمایش سرزمین است.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به نشست وزیر صمت با مجمع نمایندگان این استان با محوریت طرح آمایش، تصریح‌کرد: حرکتی که وزارت صمت با تشکیل این نشست‌ها انجام می‌دهد نشان از این دارد که یک گروه به عنوان اتاق فکر بررسی‌های لازم را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: آنچه که در آن جلسه ارائه شد آمایش سرزمین در بخش صنعت، تجارت و معدن بود که پروژه‌های نیمه‌تمام هر استان و بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ بررسی شد که پروژه ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت را نشان می دهند.

حدادی ادامه‌داد: آنچه که در ارتباط با ایجاد اشتغال برآورد می‌شود باید در چند بخش آمایش استانی تکمیل شود.

وی بیان‌داشت: نزدیکی استان البرز به تهران و مساله شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای استقرار صنایع، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذارانی که آمادگی کامل برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دارند، خواهد بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حفره های خالی که در شهرک های صنعتی استان البرز وجود دارد، گفت: آن چیزی که برای ما مهم است موضوع تعیین تکلیف لکه‌ها و حفره های صنعتی در استان البرز است و در بخش های مختلف نواحی صنعتی روستایی را می توانیم فعال کنیم.

وی بیان‌داشت: این نشست، هم افزایی، همپوشانی و کارآمدی را نشان می دهد که بتوان در استان البرز به‌خصوص در بخش تولید و دانش بنیان ایجاد اشتغال کند و بررسی وضعیت این استان نسبت به دیگر استان‌ها نشان می‌دهد، اقدام خوبی انجام شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وزیر صمت همه تلاش خود را در صنعت، معدن و تجارت انجام داده و ما از فعالیت‌های اثربخش این وزارتخانه حمایت خواهیم کرد، گفت: باید به زیرساخت های مهم نرم افزاری توجه شود، به‌طور قطع موانعی در این راه وجود دارد اما وزیر صمت براساس بیانات حضرت امام خمینی (ره ) و تاکید رهبر معظم انقلاب بر راهبرد «ما می توانیم» حرکت می‌کند و موفق خواهد شد و در این راه اقدامات خوبی انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا