بانک، بیمه و بورس

جزئیات پرداخت ۳ نوع تسهیلات به تولیدکنندگان

یداله صادقی ، با بیان اینکه عمده مشکل تولیدکنندگان مربوط به سرمایه در گردش و تامین نقدینگی است، گفت: در حال حاضر سه نوع تسهیلات، شامل جهش تولید، طرح تام و رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود.

به گفته وی متقاضیان دریافت هر سه نوع تسهیلات باید از طریق ورود به سامانه بهین یاب اقدام کنند. البته برای دریافت تسهیلات جهش تولید و طرح تام، رشته فعالیت‌های صنعتی اولویت بندی شده و متقاضیانی که در طبقه بندی تعریف شده، در سامانه قرار می‌گیرند، از طریق هماهنگی بین بانک و صندوق توسعه ملی و وزارت صمت تسهیلات دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان صمت تهران با بیان اینکه در طرح رونق تولید اولویت وجود ندارد، اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات رونق تولید می‌توانند با مراجعه به سامانه، درخواست خود را ارائه کنند تا در کارگروه مطرح شود و بانک‌ها نیز بر اساس تکلیف خود منابع مورد نیاز را تامین کنند.

صادقی درباره مراحل کارسامانه در زمینه پرداخت تسهیلات نیز گفت: متقاضی باید درخواست خود را ارائه کند تا بعد از پردازش اولیه از سوی سامانه، به صورت سیستمی به بانک ارجاع و بعد از توافق بانک گزارش آن از طریق سامانه ارائه شود. این درخواست‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورتی که بانک‌ درخواست‌ها را اجرا نکند، جریمه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا