تجارت

جزئیات جشنواره نوروزی کفش

دومین جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی از اول بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. کالاها و خدمات دارای اولویت برای شرکت در این طرح شامل پوشاک، کیف و کفش و محصولات چرمی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه، قالیشویی و لوازم خانگی است. البته مشارکت سایر رسته‌های صنفی با رعایت شرایط دستورالعمل جشنواره فروش فوق العاده نوروزی بلامانع است.

در این رابطه رسول شجری، با اشاره به همکاری کفش فروشان با این طرح اظهار کرد: تخفیف طبق سنوات گذشته اعمال می‌شود. به طور کلی سود خرده‌فروشان ۲۰ درصد است، اما برای این جشنواره تا حد امکان تخفیف ارائه می‌شود. متوسط این تخفیف حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه برگزاری این طرح برای تعمیم جشنواره نوروزی به تمام نقاط شهر است، تصریح کرد: در گذشته با برگزاری نمایشگاه تجمعی مردم مجبور بودند به مراکز خاصی مراجعه کنند.

رکود در بازار کفش

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست‌دوز تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره قیمت کالاهای شب عید گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تولید بیش از مصرف است، بازار کفش در شرایط رکود قرار دارد. همچنین با توجه به نوع مواد اولیه و هنری که در تولید کفش استفاده قیمت آن متفاوت است.

شجری با بیان اینکه اگر همه مردم شب عید سه تا چهار جفت کفش هم بخرند، مشکلی در تأمین بازار ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: همین بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا در رقابت پذیر بودن اعضای این صنف تاثیر دارد و آنها باید به گونه‌ای قیمت تعیین کنند که بتوانند مشتری را جذب کنند. اما قیمت مواد اولیه در این صنعت بسیار تاثیرگذار است و مشکلاتی در حوزه نوسانات نرخ ارز و کمبود برخی از مواد اولیه بر قیمت کفش تاثیر داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت کفش نسبت به سال گذشته

البته به گفته وی قیمت کفش نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته که علت آن افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل، هزینه انرژی و غیره بوده است.

شجری در پایان تاکید کرد که در صورت بروز تخلف و هر مشکلی، خریداران می‌توانند برای حل آن به اتحادیه مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا