صنایع معدنی

جزئیات احیای ۵۰۰ معدن اعلام شد

رییس خانه معدن ایران از همکاری این تشکل معدنی، ایمیدرو، میدکو، گلگهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک و متوسط و ایجاد ۴۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خبر داد.

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون سه – چهار نشست در این زمینه برگزار شده است، گفت: خانه معدن یکی از اهرم‌های تفاهم‌نامه احیای معادن کوچک و متوسط است که از دیگر مجموعه‌هایی که در این طرح ورود کردند، مجموعه تهیه و تولید مواد معدنی (میدکو) است که اعلام کرده در معادن غیرآهنی ورود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مجموعه معدنی گلگهر نیز با هدف تامین مواد اولیه فولادی خود به این طرح ورود کرده است و به شکل خاص معادن آهنی را حمایت خواهد کرد.

این فعال معدنی با بیان این‌که دو تفاهم‌نامه برای اجرای این طرح بسته خواهد شد، اظهار کرد: دو تفاهم‌نامه برای احیای ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط معدنی به امضاء خواهد رسید که یکی از آنها میان خانه معدن، ایمیدرو، میدکو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دیگری نیز میان خانه معدن، ایمیدرو، گلگهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت.

بهرامن با اشاره به نحوه‌ سرمایه‌ گذاری در این طرح‌ها، گفت: سیاست برای احیای این واحدهای زمین مانده معدنی استفاده از ابزارهای موجود است و در حقیقت قرار بر این است که این معادن برای از سرگیری فعالیت‌های خود منابع مالی لازم را جهت احیاء از میدکو و گلگهر دریافت کنند.

رییس خانه معدن ایران ادامه داد: بازپس گیری منابع پرداخت شده برای شروع به کار مجدد واحدهای معدنی مدنظر به صورت دریافت مواد معدنی خواهد بود و در حقیقت قصد داریم با ایجاد بازار، این معادن را در ادامه فعالیت خود همراهی کنیم.

وی درباره زمان‌بندی مربوط به اجرای این طرح، گفت: تقریبا همه چیز برای آغاز به کار این طرح فراهم است و حتی میدکو پیشنهاد خود را برای اجرایی شدن این طرح به ایمیدرو ارائه کرده و احتمالا تاکنون جواب دریافت کرده است که می‌توان گفت به محض حصول تفاهم‌ نهایی این طرح به اجرا در خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا