اقتصاد و تجارتبازارتجارتصنعت و معدننساجیکار و تعاون

تولید کفش و پاپوش در ۴ ماهه امسال ۳۱ درصد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال رشد ۳۱.۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

در این گزارش، تولید ۴۵ میلیون جفت انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳۴ میلیون و ۲۰۰ جفت بوده است.

در گروه کالا‌های منتخب نساجی، کفش و چرم، تولید انواع الیاف نساجی نیز با رشد تولید همراه بوده و بیشترین رشد مربوط به تولید الیاف اکریلیک با ۲۶.۱ درصد و تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، در چهار ماهه نخست امسال بوده است. همچنین، تولید این کالا در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ثبت شده است.

براساس این گزارش، تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و الیاف پلی استر نیز به ترتیب رشد ۱۱.۵ و ۵.۸ درصدی را تجربه کرده اند و میزان تولید نیز در نخ پنبه‌ای ترکیبی الیاف مصنوعی از ۷۹ هزار و ۸۰۰ تن در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰ به ۸۹ هزار تن در چهار ماهه نخست امسال رسیده است. همچنین، ۶۶ هزار و ۲۰۰ تن الیاف پلی استر در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰ تولید شده که این رقم در چهار ماهه نخست امسال به ۷۰ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته است.

در این گروه، تنها نخ فیلامنت پلی استر کاهش تولید ۰.۵ درصدی را تجربه کرده و از ۹۸ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۹۷ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یافته است.

در این گروه کالایی، تولید چرم نیز با کاهش تولید همراه بوده و رشد منفی ۶.۳ درصدی را به ثبت رسانده است. میزان تولید چرم در چهار ماهه نخست امسال ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فوت بوده در حالیکه این رقم برای مدت مشابه سال قبل، ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار فوت به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا