اقتصادبازارخراسان رضویکار و تعاون

تولید کالای باکیفیت ایرانی نیازمند نوسازی صنعتی است

به گزارش تولید آنلاین، محمد شریعتمداری که روز شنبه به منظور حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است در جمع خبرنگاران به اقدامات دولت برای حمایت از کالای ایرانی اشاره و بیان کرد: ایجاد تسهیلات اعتباری مناسب برای خریداران ایرانی محصولات تولید داخل، از اقدامات دولت است که توسط بانکها صورت می گیرد.
وی افزود: امیدواریم نظام بانکی نیز در سال ۱۳۹۷ به منظور حمایت از محصولات داخلی اعتبار مناسب برای اعطا تسهیلات خرید کالای ایرانی فراهم کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز باید گامهایی برداشته شود تا مردم برای خرید کالای ایرانی پایمردی و با این حال صبوری کنند که کیفیت کالای ایرانی در برخی اقلام به کیفیت مناسب برسد هرچند در برخی صنایع محصولات قابل رقابت در سطح جهان تولید می کنیم.
وی در ادامه توجه به بخش معدن و فولاد را نیز از مظاهر توجه به اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون تن محصول در زنجیره تولید فولاد هم اکنون به ۲۰۰ میلیون تن در دولت یازدهم و دوازدهم رسیده است.
شریعتمداری گفت: با توجه به ظرفیت تولید فولاد اسفنجی در خراسان رضوی هم اکنون این استان به یکی از قطبهای فولاد کشور تبدیل شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. پارسال ۱۰ میلیون تن فعالیت اقتصادی در بخش فولاد در سنگان افتتاح شد و طرحهای جدیدی نیز در بخشهای مختلف صنایع فولادی در خراسان رضوی به بهره برداری خواهد رسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا