اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاخودروصنعت و معدن

تولید پنج هزار تن تایر بایاس راه سازی صنعتی در کشور

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مصطفی تنها با اشاره به آخرین وضع تولید تایر ماشین آلات سنگین در کشور، گفت: آنچه در کشور بیشتر به آن نیاز داریم تایر خودرو‌های خیلی سنگین مانند تایر ماشین آلات معدنی است که به نوع تمام سیمی آن نیاز داریم، این نوع تایر را در کشور تولید نمی‌کنیم و هرچه هست وارداتی است.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان صنعت تایر گفت: علاوه بر تولید تایر بایاس نخی ماشین آلات راهداری‏, حدود ۱۶ هزار تن تایر ماشین آلات کشاورزی بایاس تمام نخی در کشور تولید می‌شود که مشکلی در این زمینه برای تولید وجود ندارد؛ نوع بایاس تمام سیمی در این حوزه کاربردی ندارد و واردات آنچنانی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

تنها با اشاره به اثرات قیمت گذاری دستوری در صنعت تایر، تشریح کرد: قیمت گذاری دستوری را می‌توان پدیده‌ای مخرب دانست که باعث از بین رفتن تولید می‌شود؛ همین عامل در صنعت تایر در سال‌های اخیر باعث شده رشد این صنعت، کند باشد، تولید کننده زیان کند و قیمت‌ها ناعادلانه باشد. اکنون تایر‌های باری، کامیونی و سواری رادیال مشمول قیمت‌گذاری دستوری هستند و شرکت‌های تولیدکننده این تایر‌ها وضع خوبی ندارند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: در حال حاضر قیمت مواد اولیه در صنعت تایر آزاد محاسبه می‌شود، اما قیمت محصول نهایی دستوری است که انتظار می‌رود قیمت محصول نهایی نیز آزاد باشد./ صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا