اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدن

تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن سولفات سدیم توسط شرکت املاح ایران

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مسعود رضوانی فرد در نشستی مطبوعاتی ، با اشاره به اینکه فعالیت شرکت از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و طرح توسعه آن در سال ۱۳۸۰ در دستور کار قرار گرفت، افزود: سولفات سدیم محصولی استراتژیک برای کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ دغدغه ای در خصوص فعالیت شرکت ایجاد و موضوع در کارگروه احیای تالاب مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این کارگروه مصوباتی داشت که تاکنون بخش عمده ای از آن اجرایی شده و در واقع بازگشت باطله های کارخانه به بستر تالاب در دستور قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۳۹۸ با استقرار دو دستگاه پمپ و ۸ کیلومتر مسیر انتقال، اینکار به انجام رسید، همچنین بازگشت پسماند خشک از سال ۱۳۹۵ به معدن میقان آغاز شد.

رضوانی فرد با بیان اینکه برای بازگشت باطله ها و پسماندهای خشک نظرات متفاوتی مطرح شد، گفت: برخی، بازگشت باطله ها را عاملی برای تخریب بیشتر تالاب می دانستند و برخی موافق این بازگشت بودند که در نهایت کار تحقیقاتی درخصوص این موضوع آغاز شد و تا به نتیجه رسیدن این تحقیقات، کار بازگشت پسماندهای خشک از سوی شرکت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص ریزگردهای برخاسته از تالاب، گفت: تحقیقاتی آغاز شد تا سهم شرکت از برخاستن این ریزگردها از سطح میقان به واسطه فعالیت های شرکت مشخص شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا