اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنلوازم خانگی

تولیدکنندگان ایرانی برای داشتن صادرات پایدار باید بازار هدف را به خوبی بشناسند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، گودرزی، صادر کننده لوازم گرمایشی و سرمایشی، در مصاحبه با تحریریه تجارت خارجی گفت: تولیدکنندگان ایرانی برای داشتن صادرات پایدار باید بازار هدف را به خوبی بشناسند و الزامات و سلیقه مصرف کننده را ارزیابی کنند. رایزنان اقتصادی کشورمان می‌توانند در بازار یابی و شناسایی بازار هدف به تولید کننده و صادر کننده کمک کنند.

گودرزی با اشاره به صادرات لوازم خانگی کشور در چند سال اخیر گفت: عراق به دلیل قرابت فرهنگی، نزدیکی فاصله و همچنان داشتن بازار نسبتا بزرگ مصرف یکی از بازار‌های هدف صادراتی کالا‌ها و تولیدات کشورمان است. کولر آبی ایرانی یکی از محصولات پر طرفدار در عراق است. برای صادرات محصولات گازسور ایرانی با روسیه و کشور‌های آسیای میانه مذاکراتی شده، که باید به درستی از این فضا استفاده کنیم.

این صادرکننده لوازم گرمایشی و سرمایشی در ادامه افزود: جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی برای تولید لوازم خانگی مانند تیغ دولبه است، که هم تاثیر مثبت و هم منفی بر این صنعت دارد. اگر چه در چند سال اخیر تحریم ورود کالا‌های خارجی تاثیرات مثبتی در تولید لوازم خانگی داخلی گذاشته، ولی این تاثیرات کوتاه مدت بوده است. نخست اینکه بازار رقابتی برای ارتقاء محصولاتمان در داخل وجود ندارد؛ همچنین قیمت تمام شده محصول به دلیل تیراژ پایین برای تولید کننده افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان لوازم خانگی افزود: نوسانات قیمت ارز در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین مشکلات صادر کنندگان است. با تغییر قیمت ارز، قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد و محصول باید با نرخ بالاتر در بازار کشور‌های هدف عرضه شود. با افزایش قیمت دیگر نمی‌توان در بازار صادراتی به راحتی حضور پیدا کنیم و بازار را از دست می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا