اقتصادبازارصادرات و وارداتصنعت و معدن

توقف تولید کاغذ تحریر درست زمانی که به آن نیاز داریم !

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به ظرفیت تولید ۴۰ درصد نیاز به کاغذ چاپ و تحریر در داخل کشور گفت:‌ باید دید چرا خط تولید این کاغذها در یک‌سال اخیر متوقف شده،‌ مشکلات را برطرف کنیم،‌ کمبودها جبران می‌شود.

به گزارش تولید آنلاین، سیدحسن میرباقری، رئیس انجمن کاغذ و مقوا، با اشاره به بازار کاغذ گفت:‌ اکنون کاغذ نسبت به کالاهای دیگر بازار  باثبات‌تری دارد، دخالت‌هایی که ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت انجام دادند توانست بازار را کنترل کند. حتی قیمت‌ها نسبت به دو سه هفته پیش ارزان‌تر شده است.

وی در پاسخ به اینکه قیمت‌های موجود در بازار کاغذ حاکی از افزایش قیمت است، شما چگونه می‌گوید قیمت کاغذ کاهش یافته است؟ گفت: قیمت واقعی کاغذ بستگی به نرخ تمام شده واردکننده و برندی که وارد شده است‌، دارد. ممکن است برخی از کاغذها افزایش قیمت داشته باشند،‌ اما در مجموع شاهد افزایش قیمت جدی نبودیم.

میرباقری تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ما این است که عمده کسانی که برای ورود کاغذ ثبت سفارش می‌کنند،‌ نمی‌توانند پولش را پرداخت کنند، یامشکل مالی دارند یا اینکه در بسیاری از موارد بانک ارز تخصیص نداده است.

رئیس انجمن کاغذ و مقوا تصریح کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین مشکلات در رابطه با مقوا و دیگر کاغذها به جز تحریر این است که دو ماه است منتظر تخصیص ارز هستند،‌ بیش از ۹۰ درصد افرادی که ثبت سفارش کردند‌، نتوانسته‌اند‌، ارز بگیرند و ما در آینده نزدیک در ارتباط با تامین این نوع کاغذها مشکل خواهیم داشت.

وی همچنین از لزوم  نظارت بر تولید داخل چاپ و تحریر خبر داد و گفت:‌ دوستان ما در گروه تولیدکننده‌ها  در سال‌های اخیر همواره اعلام می‌کردند که ما ۴۰ درصد توان تولید داریم‌، اما اکنون گویا خط تولید روزنامه و تحریر را روی کالاهای دیگر برده‌اند باید دید چه مشکلاتی موجب شده تولید داخل متوقف شود،‌ این مشکلات باید حل شود تا تولید داخل به کمک بازار بیاید و کمبودها برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا