انرژی

توسعه تبادل‌های برقی ایران با کشورهای همسایه

به گزارش خبرنگار اقتصادی ،«رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۴۵ میلیارد تومانی از محل مرکز پایش صنعت برق ایران ادامه داد: افتتاح این طرح یکی از بزرگترین اقدام های صنعت برق است که پس از ۳۰ سال فعالیت مرکز قبلی امروز این مرکز جدید در مدار قرارگرفت.

وزیر نیرو گفت: دیسپاجینگ ملی جدید با استفاده از آخرین فناوری های روز و پس از ۱۱ سال تلاش بی وقفه در امر ساخت آن امروز در مدار بهره برداری قرار گرفت و نقش بسیار مهمی در مدیریت بهتر و موثرتر شبکه برق خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرکز دیسپاچینگ ملی پیشرفته کشور از امنیت بسیار بالایی برخودار است و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای آن شده است نقش ارزنده‌ای در بهبود و توسعه تبادل انرژی کشورمان به عنوان چهارراه انرژی منطقه با کشورهای همسایه خواهد داشت.

پیش از این نیز وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشورمان با همه کشورهایی که مرز خاکی دارند تبادل انرژی دارد، گفته بود مهمترین کشوری که در حال حاضر در تبادل انرژی برق با ایران حضور دارد عراق است.

اردکانیان افزود: آغاز این طرح نتیجه همکاری و همراهی و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت برق است که با دراختیار قرار دادن منابع مورد نیاز از طریق بودجه امسال وارد مرحله اجرا شده است.

وی ادامه داد: فازنخست این طرح در روستاهای ۲۵ استان کشور اجرایی شده و تاپایان امسال همه ۱۰ هزار روستا از مواهب این طرح بهره‌مند خواهند شد و امید است با سرعت گرفتن این طرح نه تنها روستاییان از برق پایداربرای تامین نیازهای اولیه برخودارشوند بلکه از خدمات خوب آن در افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز بهره‌مند شوند.

وزیر نیرو به طرح عرضه مولدهای خورشیدی قابل حمل به عشایر که از امروز اجرایی شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هدف گذاری شده در گام نخست ۲۰ هزار خانوار عشایری از این طرح بهره مند شوند.

اردکانیان ادامه داد: به طور قطع با همکاری سازمان امورعشایری کشور این طرح با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد و همه خانوارهای عشایری کشور می توانند از این طرح استفاده کنند.

افتتاح ۳۰ طرح در قالب پویش #هر هفته الفبایران

وی ضمن اشاره به ششمین هفته از پویش #هر هفته الفبایران خاطرنشان ساخت: از ابتدای امسال و تاکنون ۳۰ طرح افتتاح شده و این طرح تا هفته چهارم اسفندماه امسال همه ۲۹۰ طرح تدارک دیده شده را به پایان خواهد رساند.

وزیر نیرو مجموع سرمایه گذاری برای طرح های افتتاحی امروز را یک هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد که بخش عمده آن از محل منابع داخلی تامین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا