کشاورزی و صنایع غذایی

توزیع ۱.۶ میلیون تن برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار

به گزارش روز چهارشنبه از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «حجت براتعلی» با بیان اینکه بازار کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و روغن در آرامش است، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها در سال گذشته برای خرید کالاهای اساسی از خارج و واردات به موقع، امسال میزان توزیع این سه کالا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر ذخایر استراتژیک در شرایط مطلوب قرار دارد.

براتعلی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار و ۴۸۸ تن برنج در سرتاسر کشور توزیع شده و میزان عرضه‌ این محصول نیز از ۲۸۰ هزار تن فراتر رفته است و بازار آرامی را در این بخش شاهدیم.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۴۳۹ هزار تن شکر سفید و بیش از ۹۰۰ هزار تن روغن به فروش رفته است.

براتعلی گفت: کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن بر اساس تصمیمات و مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور به فروش می‌رود و از طریق شبکه‌های توزیع سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر مطلوب بودن وضعیت ذخایر و موجودی این کالاها گفت: واردات کالاهای اساسی از خارج ادامه دارد و جایگزین کالاهای به فروش رفته، می‌شود.

طبق آمارها امسال ۲۹۴ کشتی حامل کالاهای اساسی وارداتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که این حجم از عملیات بازرگانی خارجی کالاهای اساسی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش‌بینی می‌شود میزان واردات تا پایان سال به ۱۰ میلیون تن برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا