انرژی

توزیع و عرضه سوخت تهران روال عادی دارد

به گزارش روز پنجشنبه از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، فاطمه کاهی افزود: با توجه به این که سوخت کافی در مخازن جایگاه‌های عرضه سوخت شهر تهران ذخیره‌سازی شده است، هموطنان از مراجعه شتاب‌زده به جایگاه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: بدنبال حادثه آتش‌سوزی شامگاه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) در شهر تهران تعدادی از هموطنان با تصور این که ممکن است در ساعت‌های آینده سوخت کافی در جایگاه‌های عرضه وجود نداشته باشد، به جایگاه‌های سطح شهر تهران مراجعه کرده‌اند که این موضوع سبب ازدحام شده است.

کاهی با رد این فرضیه خاطرنشان کرد: سوخت کافی در انبارهای ذخیره‌سازی شهر تهران وجود دارد و اینگونه نیست که با چنین حوادثی، در تامین سوخت مشکل داشته باشیم زیرا با توجه به گستردگی سطح کلانشهر تهران، پیش‌بینی‌ و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حوادث و رخدادهای احتمالی از این دست از پیش انجام شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: سوخت موردنیاز شهر تهران تنها از پالایشگاه تهران تامین نمی‌شود.

کاهی افزود: هم‌اکنون روال توزیع بنزین در سطح شهر تهران عادی و سوخت کافی در همه جایگاه‌ها موجود است.

وی با اشاره به حضور گروه آتش‌نشانی انبار نفت ری در عملیات اطفای حریق در کنار دیگر همکاران ما گفت: این عملیات به دقایق پایانی نزدیک می‌شود و تا ساعتی دیگر تولید در پالایشگاه تهران نیز ازسرگرفته می‌شود.

همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌دنبال ازدحام در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت تهران در شامگاه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ کمبودی در زمینه تامین سوخت موردنیاز تهران وجود ندارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در متن این اطلاعیه آورده است: «به اطلاع هموطنان در استان تهران می‌رساند، بروز حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران هیچ خللی در تامین و توزیع سوخت در استان ایجاد نکرده و توزیع سوخت در سراسر استان بدون هیچ‌گونه مشکلی و به روال عادی در حال انجام است.

بنابراین از هموطنان تقاضا می‌شود بدون هیچ‌گونه نگرانی و در کمال آرامش به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه و سوخت‌گیری و از ایجاد صف و ازدحام در جایگاه‌ها جدا خودداری کنند.»

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر روز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا